Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν πως η χρήση της υβριδικής τεχνολογίας έχει μεγαλύτερη σημασία σε αυτοκίνητα μικρότερου όγκου παρά σε μεγαλύτερα και πιο δαπανηρά. Όπως είναι λογικό, ένα αυτοκίνητο με μικρές διαστάσεις είναι πολύ πιο ευέλικτο, έχει μικρότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη αυτονομία σε μεγάλα αστικά κέντρα, όπου το περιβάλλον είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένο. Υπό αυτό το πρίσμα εύλογα προκύπτει το ερώτημα γιατί ένα μοντέλο -όπως το Honda Jazz- με ήδη χαμηλή κατανάλωση να μην έχει ακόμη χαμηλότερη, με όποια οφέλη (ελεύθερο στο δακτύλιο, επιβαρύνεται όμως από τέλη κυκλοφορίας επειδή εκπέμπει πάνω από 100 γραμμ./χλμ.) προκύπτουν από την κατοχή του ως υβριδικού;
Για να ακριβολογούμε, το Insight ήταν αυτό που δομήθηκε πάνω στην πλατφόρμα και στα μηχανικά μέρη του απλού Jazz. Τώρα, ο μικρός αδερφός έρχεται με τη σειρά του να… διεκδικήσει αυτό που τόσο καιρό περίμενε και δεν είναι άλλο από τη γνωστή υβριδική διάταξη με τον κινητήρα των 1,3 λίτρων που υποβοηθείται από έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυασμένη ισχύς που προκύπτει είναι 98 ίπποι, με τη ροπή να φτάνει τα 17 χλγμ.
Ουσιαστικά, η κινητήρια δύναμη του υβριδικού Jazz είναι ακριβώς η ίδια με του Insight. Στη μετάδοση συναντάμε το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT με διακόπτες στο τιμόνι) και όχι το μηχανικό που υπάρχει στην περίπτωση του CR-Z. Ούτως ή άλλως το αυτόματο κιβώτιο ενδείκνυται για ένα αυτοκίνητο πόλης.
Πώς είναι στο δρόμο; Πέρα από τη μικρότερη κατανάλωση (Jazz Hybrid: 4,5 λίτρα/100 χλμ., CO2: 104 γρ./χλμ. - Jazz 1.4: 5,4 λίτρα/100 χλμ., CO2: 128 γρ./χλμ.), το υβριδικό συμπεριφέρεται σαν ένα απλό Jazz, με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό, ωστόσο, θα μπορούσε να έχει λίγο καλύτερη ποιότητα κύλισης. Πάντως, το κράτημα έγινε ακόμη καλύτερο μετά τις ενισχύσεις στην ανάρτηση (μεγαλύτερης διατομής αντιστρεπτικές ράβδοι, πιο σφιχτός συνδυασμός αμορτισέρ/ελατηρίου), ώστε να αντισταθμιστεί η διαφορά των επιπλέων 70 κιλών από το υβριδικό σύστημα. Όσον αφορά τις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνονται σε 12,6'', με την τελική να φτάνει τα 177 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου