Παρασκευή 3 Αυγούστου 2012

KIA Soul

«Το νέο KIA είναι αυτό; Πόσο κάνει; Μια χαρά είναι για 4x4!». Αυτός ήταν ο συνηθέστερος διάλογος για όσες μέρες κινήθηκα με το Soul στους δρόμους της πόλης. Τρεις λογικές ερωτήσεις· η μία μου κάθισε στο νου. Όπως είναι τετραγωνισμένο, υπερυψωμένο, με 18άρες ζάντες και με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, εύλογα ο καθένας νομίζει πως το Soul είναι τετρακίνητο. Ωστόσο δεν είναι: η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, ενώ εκτός απρόοπτου στα πλάνα των Κορεατών δεν περιλαμβάνεται πλατφόρμα που να υποδέχεται σύστημα τετρακίνησης. Αυτά προς μεγάλη απογοήτευση των «τζιπάκηδων», παρόλο που το Soul μπορεί με άνεση να «καβαλήσει» ένα πεζοδρόμιο ή να διανύσει έναν βατό χωματόδρομο. 
Πάντως, κάτι μου λέει πως αρκεί και μόνο το ιδιαίτερο στυλ για να προσελκύσει τους περισσοτέρους που το γλυκοκοιτάζουν και λιγότερο οι υποτιθέμενες εκτός δρόμου δυνατότητές του. Όπως και να το δεις, το Soul είναι ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,105 μέτρα και διαστάσεις που ευνούν την αστική του ευελιξία, ενώ δεν περνά σε καμία περίπτωση απαρατήρητο, έστω και αν αφήνει ανάμεικτες εντυπώσεις. Πάντως, ένα μικρό... γκάλοπ ίσως να έδειχνε πως το νέο KIA έχει τον τρόπο του ώστε να δείχνει χαριτωμένο και συμπαθητικό, κερδίζοντας την προσοχή κυρίως του νεανικού κοινού. Διόλου τυχαίο, καθώς την επίβλεψη της σχεδίασης του Soul είχε ο επικεφαλής του τμήματος Peter Schreyer, με πολυετή εμπειρία από την Audi. 
 Όλο το βάρος για την κίνηση του Soul πέφτει στον μοναδικό βενζινοκινητήρα (υπάρχουν και δύο εκδόσεις diesel) που διατίθεται αυτή τη στιγμή, στον γνώριμο 1.600άρη, που αποδίδει 126 ίππους. Έχοντας καταθέσει τα διαπιστευτήριά του από το Cee'd, το μοτέρ, με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, ξεχωρίζει από την ελαστική του λειτουργία και κινεί χωρίς δυσκολία τα περίπου 1.100 κιλά του αμαξώματος. Αρκετά καλή δουλειά έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης και της καλής ποιότητας κύλισης, ενώ στις υψηλές ταχύτητες παρατηρούνται κάποιοι μικροί σε μέγεθος αεροδυναμικοί θόρυβοι, κάτι που περιμένεις από τη σχετικά μεγάλη μετωπική επιφάνεια του αυτοκινήτου. 
Ασχέτως με τα εμπορικά νούμερα που θα σημειώσει το Soul, το σίγουρο είναι πως θα το γλυκοκοιτάξουν πολλοί, ειδικά όσοι αναζητούν κάτι διαφορετικό από τα ειωθότα. Μπορεί να μην ικανοποιεί χωροταξικά πλήρως τις ανάγκες ενός οικογενειάρχη, αλλά οι κόμπακτ διαστάσεις του και ο αστικός crossover χαρακτήρας του θα συγκινήσει το νεανικό αγοραστικό κοινό, που έχει να επιλέξει ανάμεσα σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, έξι αποχρώσεις αμαξώματος και συνολικά 15 διαφορετικούς συνδυασμούς, συνυπολογίζοντας την επένδυση στο εσωτερικό. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου