Ακούγεται λιγάκι σαν υπερβολή, όμως αν έπρεπε να χαρακτηρίσω με ένα
μόνο γράμμα τις εντυπώσεις μου από τη μία εβδομάδα συμβίωσης με την
πετρελαιοκίνητη έκδοση της νέας Lancia Ypsilon, σίγουρα θα ήταν το «Α»,
καθώς υποδηλώνει την καλύτερη δυνατή πρόοδο. Το ιταλικό μικρό ήρθε στην
ελληνική αγορά πριν από μερικούς μήνες και το πρωτογνωρίσαμε με τον
δικύλινδρο TwinAir κινητήρα βενζίνης, ο οποίος έχει αποσπάσει αρκετά
καλές κριτικές, με τον 1.300άρη τετρακύλινδρο turbodiesel όμως να κλέβει
την παράσταση.
Αν θέλει κάποιος να φέρει οπωσδήποτε τις αντιρρήσεις του, τότε θα
πρέπει να προχωρήσει στο εσωτερικό και στην ιδιαίτερη θέση του πίνακα
οργάνων, που είναι στο μέσο του ταμπλό, όπως και στην ψηλή θέση των
καθισμάτων οδηγού και συνοδηγού. Τι να κάνουμε όμως, κάθε μοντέλο με
προσωπικότητα έχει την ταυτότητά του και προτιμά να τη διατηρεί. Σε
αντίθεση με την εικόνα που έχουμε για τα περισσότερα πετρελαιοκίνητα,
στην Ypsilon οι ήχοι και οι δονήσεις που περνούν στην καμπίνα είναι
ασήμαντοι, ενώ χάρη στα 20,4 χλγμ. ροπής χαίρεσαι να πατάς το πόδι στο
γκάζι και να επιταχύνεις σαν να βρίσκεσαι σε ένα σπορ αυτοκίνητο.
Ο 1.3 JTD αποδίδει 95 ίππους, που έχουν εύκολο έργο απέναντι στα
1.050 κιλά της Ypsilon, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα το πακέτο να είναι
ένα από τα πληρέστερα της αγοράς. Σκεφτείτε τις επιδόσεις (0-100
χλμ./ώρα σε 11,4 δευτερόλεπτα), την πρακτικότητα (πεντάθυρο με
ικανοποιητικούς χώρους και 217 λίτρα στο πορτμπαγκάζ), την οικονομία
καυσίμου (5,4 λίτρα/100 χλμ.) και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (99 γρ.
CO2/χλμ.).
Το κόστος για την έκδοση Silver είναι 15.788
€, 1.000 € περισσότερα από της αντίστοιχης δικύλινδρης βενζινοκίνητης,
χρήματα που κατά τη γνώμη μου αξίζει να διαθέσει κανείς για μια έκδοση
που κινείται στην πόλη με εντυπωσιακή άνεση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου