Με ελκυστική εμφάνιση και ξεχωριστή σχεδιαστικά ταυτότητα, το Peugeot 508 κυκλοφορεί εδώ και αρκετούς μήνες ανάμεσά μας σε μία περίοδο που όλοι αναζητούν το άγιο δισκοπότηρο της μειωμένης κατανάλωσης. Στην περίπτωση του γαλλικού μοντέλου, αυτό αντικατοπτρίζεται στην πετρελαιοκίνητη έκδοση, που τη χωρίζουν περίπου 1.500 ευρώ από τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες. Φυσικά, απέναντι στις τελευταίες υπάρχουν παραχωρήσεις στον τομέα των επιδόσεων, αλλά όσον αφορά το χρηστικό κόστος (κατανάλωση, τέλη κυκλοφορίας) το ντίζελ 508 δεν «παίζεται».
Κάτω από το καπό υπάρχει -φυσικά υπερτροφοδοτούμενος- πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρων, με 112 ίππους και 27,5 χλγμ. ροπής. Χάρη στην καλή ροπή του, το μοτέρ κινεί αξιοπρεπώς το αμάξωμα των περίπου 1,4 τόνων και αποσπά κολακευτικά σχόλια με την ομαλή και σχετικά αθόρυβη λειτουργία του. Οι επιδόσεις είναι μεν ικανοποιητικές και κινούν αξιοπρεπώς το αμάξωμα ακόμη και με πλήρες φορτίο αλλά ενδεχομένως να μην καλύψουν τον πιο απαιτητικό.
Κάτω από το καπό υπάρχει -φυσικά υπερτροφοδοτούμενος- πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρων, με 112 ίππους και 27,5 χλγμ. ροπής. Χάρη στην καλή ροπή του, το μοτέρ κινεί αξιοπρεπώς το αμάξωμα των περίπου 1,4 τόνων και αποσπά κολακευτικά σχόλια με την ομαλή και σχετικά αθόρυβη λειτουργία του. Οι επιδόσεις είναι μεν ικανοποιητικές και κινούν αξιοπρεπώς το αμάξωμα ακόμη και με πλήρες φορτίο αλλά ενδεχομένως να μην καλύψουν τον πιο απαιτητικό.
Ωστόσο, η κατανάλωση είναι εντυπωσιακά χαμηλή, καθώς κυμαίνεται στα 6-7 λίτρα/100 χλμ., ενώ στα συν προσθέστε και τα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας. Σημειώστε πως η έκδοση της δοκιμής μας είναι η Pilotee, που συνδυάζεται με σύστημα stop/start και στάνταρ αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων. Χρησιμοποιώ τον όρο «αυτοματοποιημένο» μιας και η βάση είναι το μηχανικό 6άρι όπου ηλεκτροκινητήρες (και όχι μετατροπέας ροπής) αναλαμβάνουν τη σύμπλεξη και την αποσύμπλεξη. Εξού και οι κάπως αργές αλλαγές των σχέσεων ή το καθυστερημένο κατέβασμα (kick down).
Στα υπέρ του 508 συγκαταλέγεται δίχως αμφιβολία η άνεση. Αυτό το αντιλαμβάνεσαι από τη στιγμή που θα «βουλιάξεις» στα άνετα καθίσματα μέχρι και όταν η ανάρτηση θα «ισοπεδώσει» το μεγαλύτερο μέρος του κακότεχνου ασφαλτοτάπητα. Στις υψηλές ταχύτητες η ηχομόνωση είναι πολύ καλή και το ταξίδι ευχάριστο, ενώ σε φιδωτούς δρόμους αναδεικνύεται και εκεί το καλοστημένο σασί του αυτοκινήτου. Εν τέλει, το 508 της δοκιμής μας κοστίζει 26.980 ευρώ. Αν δεν σας ενδιαφέρει ο συνδυασμός του start/stop με το ρομποτικό κιβώτιο, τότε σοφά προσανατολιστείτε στις «χειροκίνητες» εκδόσεις, που ξεκινούν από 23.950 ευρώ. Συμπερασματικά θα έλεγα πως η πετρελαιοκίνητη γαλλική λιμουζίνα δίνει περισσότερα από ό,τι ζητά...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου