To Nissan Tama ήταν το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που κατασκεύασε η Nissan και κυκλοφόρησε μεταξύ του 1947 και του 1950.Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αυτοκινήτου, από τον σχεδιασμό του μέχρι και την παραγωγή του, έπαιξε η τότε κυβέρνηση της Ιαπωνίας που ενθάρρυνε της κατασκευάστριες εταιρείες για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ο λόγος ήταν ότι το πετρέλαιο μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν δυσεύρετο, σε αντίθεση με τον ηλεκτρισμό που υπήρχε σε αφθονία.
Το 1946 δημιουργήθηκαν δύο πρωτότυπα αυτοκίνητα, τα οποία ήταν ουσιαστικά μία παραλλαγή του Nissan Ohta.Μία μπαταρία προστέθηκε κάτω από την καρότσα του Ohta και ένας ηλεκτροκινητήρας αντικατέστησε τον βενζινοκινητήρα, δημιουργώντας έτσι το νέο πρωτότυπο.Την επόμενη χρονιά (1947)
ένα νέο πρωτότυπο με την ονομασία EOT-47 παρουσιάστηκε. Αυτή την φορά
όμως ήταν σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, ενσωματώνοντας νέες ιδέες, όπως
ενσωμάτωση των εμπρόσθιων προβολέων στα φτερά του αυτοκινήτου και έναν
νέο σχεδιασμό στο καπό, το οποίο θύμιζε το σχήμα του αλιγάτορα.
Τελικώς, το πολυαναμενόμενο πρωτότυπο παρουσιάστηκε τον Μάιο της ίδιας χρονιάς και αργότερα
μετονομάστηκε σε Tama, από την περιοχή που έδρευε το εργοστάσιο
παραγωγής του.
Το Tama κατάφερε γρήγορα να διακριθεί για τις επιδόσεις του, διανύοντας
96,3 χιλιόμετρα χωρίς επαναφόρτιση, με μέγιστη ταχύτητα τα 35,2 χλμ/ώρα,
ενώ το 1949 η επόμενη γενιά του μοντέλου, γνωστό και ως Tama Senior,
είχε την δυνατότητα να διανύσει μέχρι και 200 χιλιόμετρα με μία μόνο
φόρτιση. Η χρήση του όμως περιορίστηκε κυρίως σε αυτή του ταξί μέχρι την λήξη της παραγωγής, το 1950.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου