To Alfa Romeo Alfa 6 ήταν ένα πολυτελές αυτοκίνητο που παρήχθη από την ιταλική Alfa Romeo μεταξύ του 1979 και του 1986.Η αισθητική του έμοιαζε ιδιαίτερα με αυτήν της Alfa Romeo Alfetta,
αλλά ήταν μία εντελώς ξεχωριστή κατασκευή. Σχεδιάστηκε από την εταιρεία Bertone, αν και αυτό είχε τότε τηρηθεί μυστικό. Ένα σπάνιο
για την εποχή του πλεονέκτημα, ήταν η προσφορά του και με
πετρελαιοκινητήρα και μάλιστα τουρμποντίζελ.
Το Alfa 6 έφερε στάνταρ υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα και ένα διαφορικό
περιορισμένης ολίσθησης. Όλα αυτά έκαναν το Alfa 6 εξαιρετικά
ανταγωνιστικό, σε μία εποχή που τέτοια στοιχεία εξοπλισμού ήταν συνήθως
έξτρα και με ιδιαίτερα ακριβή χρέωση. Έμφαση, επίσης, είχε δοθεί και
στην ασφάλεια. Για παράδειγμα, το μοντέλο έφερε έναν αισθητήρα βίαιου
τραντάγματος, που διέκοπτε την παροχή καυσίμου σε συμβάν πρόσκρουσης.
Το 1983, το Alfa 6 υπέστη μία ανανέωση με νέους ενιαίους ορθογώνιους προβολείς, αντί για δίδυμους κυκλικούς, νέους προφυλακτήρες,
νέα γρίλια και νέο περίβλημα γύρω από τα πίσω φώτα. Επίσης, έγιναν και
βελτιώσεις στο εσωτερικό, ενώ μηχανικά, τα κάπως προβληματικά καρμπυρατέρ του 6-κύλινδρου 2.5 κινητήρα αντικαταστάθηκαν από ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου της Bosch L-Jetronic,
με την ισχύ να παραμένει ίδια. Ταυτόχρονα εισήχθησαν δύο νέοι
κινητήρες, μία εκδοχή 2.0 V6 (η οποία διατήρησε
τα καρμπυρατέρ) και ένας turbodiesel 2.5 VM 5-κύλινδρος σε σειρά.
Συνολικά παρήχθησαν 12.070 αντίτυπα στο σύνολο των ετών παραγωγής του, αριθμός πολύ περιορισμένος ως προς τους ανταγωνιστές του
και σχεδόν όλα διατέθηκαν στην εγχώρια αγορά. Ειδικότερα στην Ελλάδα,
το μοντέλο δεν κυκλοφόρησε ποτέ επίσημα, λόγω της εξοντωτικά υψηλής
φορολογίας επί της αξίας των αυτοκινήτων που επιβλήθηκε τον Ιούλιο του
1979, με αφορμή την τότε παγκόσμια πετρελαϊκή κρίση και τελικώς
«στοίχειωσε» μόνιμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου