Πέμπτη 9 Αυγούστου 2012

VW Passat

Αντικρίζοντας την ανανεωμένη εκδοχή του VW Passat, δεν θα ήταν και τελείως παράλογο να τη θεωρήσει κανείς ως την έβδομη κατά σειρά γενιά του γερμανικού σεντάν στα τελευταία 37 χρόνια. Άλλωστε, η ίδια η εταιρεία το λανσάρει με αυτόν τον τρόπο, αφού, μετά από πέντε χρόνια παρουσίας, τo φρεσκάρισμα που δέχτηκε ξεπερνά το επίπεδο του συνηθισμένου σε τέτοιες περιπτώσεις. Το κύριο βάρος στις αλλαγές έπεσε στο σχεδιαστικό τμήμα της VW, καθώς το αμάξωμα είναι το μόνο τμήμα που δεν θυμίζει σε τίποτα το Passat του παρελθόντος. 
Με μια πρώτη ματιά θα λέγαμε πως θυμίζει κάτι από τη ναυαρχίδα της εταιρείας, το Phaethon, στην προσπάθεια των Γερμανών να αναδείξουν το πολυτελές στοιχείο στο έπακρο. Το εμπρός τμήμα δείχνει πιο χαμηλό και πλατύ, ενώ οι έντονες γραμμές -που εμφανίζονται και στα 4,769 μέτρα του αμαξώματος- δίνουν έναν σαφώς πιο δυναμικό τόνο. Το νέο Passat βασίζεται στο πάτωμα της έκτης γενιάς και αυτό έχει ως συνέπεια το μήκος να έχει αυξηθεί μόλις κατά 4 χιλιοστά (ίδιο μεταξόνιο 2,71 μέτρα), επομένως και οι χώροι παραμένουν στο ίδιο καλό επίπεδο, με αποκορύφωμα τα 565 λίτρα του χώρου αποσκευών. 
Ο μικρότερος TSI κινητήρας της γκάμας, με χωρητικότητα 1.400 κ.εκ. και απόδοση 122 ίππων, τα καταφέρνει περίφημα και με το βαρύτερο Passat, συνδυάζοντας ικανοποιητικές επιδόσεις και φυσικά οικονομία καυσίμου. Έτσι δικαιολoγείται και το πρόσθετο BlueMotion στην ονομασία του Passat, που ζητάει λιγότερα από 8 λίτρα για να διανύσει 100 χιλιόμετρα, ακόμη και μέσα στην πόλη. Σε ανοιχτό δρόμο ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας είναι ακόμη πιο οικονομικός και αθόρυβος, ενισχύοντας το επίπεδο άνεσης που επικρατεί στην καμπίνα του δημοφιλούς σεντάν. 
Ο τομέας αυτός αποτελούσε έτσι κι αλλιώς το δυνατό χαρτί του Passat, πόσο μάλλον τώρα που η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί εκ νέου έτσι ώστε να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη άνεση, χωρίς η οδική συμπεριφορά να περνά σε δεύτερη μοίρα. Παραδοσιακά, θετική αίσθηση αποκομίζει κανείς τόσο από το τιμόνι όσο και από τον επιλογέα 6 σχέσεων, ενώ και η θέση οδήγησης ικανοποιεί ακόμη και λιγότερο συντηρητικούς οδηγούς. Η τιμή του γερμανικού σεντάν δεν ξεφεύγει από τον μέσο όρο της κατηγορίας, αφού η ολοκληρωμένη έκδοση BlueMotion στοιχίζει 20.840 € και περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα. Το γεγονός αυτό αλλά και η συνολικά καλή εικόνα του ανανεωμένου Passat το χρίζουν φαβορί για την κορυφή της κατηγορίας και από εμπορικής πλευράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου