Η Porsche διαθέτει πλέον στην αγορά τη μικρή έκδοση της Cayman, που χρησιμοποιεί κινητήρα 2,7 λίτρων, έναντι των 3,4 που είχε η Cayman S όταν πρωτοπαρουσιάστηκε. Η κίνηση αυτή φυσικά συνοδεύεται και από μια... βουτιά στην τιμή απόκτησης, που πλέον ξεκινά από τα 71.900 ευρώ. H προσιτή, κλειστή Porsche (υπάρχει και η Boxster, βλέπετε) είναι πλέον γεγονός!
Η Cayman, ένα νέο διθέσιο σπορ αυτοκίνητο, με κινητήρα ανάμεσα στους δύο άξονες και κίνηση στους πίσω τροχούς, βασίζεται στην Boxster, αλλά καμία σχέση δεν έχει ουσιαστικά με αυτή. Μπορεί να έχει το ίδιο μεταξόνιο και τα ίδια μετατρόχια, αλλά είναι ελάχιστα μακρύτερη (+12 χλστ.) και ελαφρώς ψηλότερη (+10 χλστ.). Προφανώς, η παρουσία κανονικής οροφής έχει εκτοξεύσει τη στρεπτική ακαμψία, προς όφελος της ακρίβειας στην οδική συμπεριφορά και των ακόμα πιο εξευγενισμένων δυναμικών χαρακτηριστικών της νέας Porsche, η οποία έρχεται να τοποθετηθεί ακριβώς ανάμεσα στην 911 και την Boxster, κάτι που φαίνεται και από την εμφάνισή της.
Κακά τα ψέματα, όμως. Αυτό που κάνει μια Porsche ξεχωριστή είναι ο κινητήρας της και η Cayman δεν αποτελεί εξαίρεση. Μπορεί όμως ο επίπεδος (boxer) κινητήρας των 2,7 λίτρων να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων γύρω από τις επιδόσεις που οφείλει να έχει μια Porsche; H απάντηση είναι και ναι και όχι! Ο κινητήρας της 2,7 αποτελεί μια αναβαθμισμένη έκδοση του 6κύλινδρου συνόλου που κινεί τη «μικρή» Boxster. Έτσι, η ιπποδύναμη φτάνει πλέον τους 245 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή αγγίζει τα 27,8 χλγμ. από τις 4.600 ως τις 6.000 σ.α.λ. Φυσικά, από την Cayman S προέρχονται τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, όπως η ανάρτηση με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, το κιβώτιο των 6 σχέσεων ή το αυτόματο Tiptronic των 5, το σύστημα ελέγχου PSM.
Κάθε ανησυχία για την αξία της «μικρής» Porsche πάει περίπατο μόλις κουμπώσεις στη θέση οδήγησης. Νιώθεις το «μπάκετ» να σε τυλίγει και με την πρώτη γκαζιά ο ήχος σε ξελογιάζει κυριολεκτικά. Αυτό το μεταλλικό κροτάλισμα της Boxster είναι εδώ. Το σύνολο τραβάει γραμμικά από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη. Ιδιαίτερα γρήγορη δεν μπορείς να πεις την Cayman, σίγουρα όμως δεν προβληματίζει με τις επιδόσεις της. Γρήγορο και θετικό το κιβώτιο, αλλά δεν έχει το μεταλλικό κούμπωμα που θα περίμενες.
Τα 0-100 έρχονται σε 6,1 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 258 χλμ./ώρα.
Κακά τα ψέματα, όμως. Αυτό που κάνει μια Porsche ξεχωριστή είναι ο κινητήρας της και η Cayman δεν αποτελεί εξαίρεση. Μπορεί όμως ο επίπεδος (boxer) κινητήρας των 2,7 λίτρων να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων γύρω από τις επιδόσεις που οφείλει να έχει μια Porsche; H απάντηση είναι και ναι και όχι! Ο κινητήρας της 2,7 αποτελεί μια αναβαθμισμένη έκδοση του 6κύλινδρου συνόλου που κινεί τη «μικρή» Boxster. Έτσι, η ιπποδύναμη φτάνει πλέον τους 245 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή αγγίζει τα 27,8 χλγμ. από τις 4.600 ως τις 6.000 σ.α.λ. Φυσικά, από την Cayman S προέρχονται τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, όπως η ανάρτηση με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, το κιβώτιο των 6 σχέσεων ή το αυτόματο Tiptronic των 5, το σύστημα ελέγχου PSM.
Κάθε ανησυχία για την αξία της «μικρής» Porsche πάει περίπατο μόλις κουμπώσεις στη θέση οδήγησης. Νιώθεις το «μπάκετ» να σε τυλίγει και με την πρώτη γκαζιά ο ήχος σε ξελογιάζει κυριολεκτικά. Αυτό το μεταλλικό κροτάλισμα της Boxster είναι εδώ. Το σύνολο τραβάει γραμμικά από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη. Ιδιαίτερα γρήγορη δεν μπορείς να πεις την Cayman, σίγουρα όμως δεν προβληματίζει με τις επιδόσεις της. Γρήγορο και θετικό το κιβώτιο, αλλά δεν έχει το μεταλλικό κούμπωμα που θα περίμενες.
Τα 0-100 έρχονται σε 6,1 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 258 χλμ./ώρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου