Η νέα McLaren MP4-12C συνδυάζει στοιχεία από
την πασίγνωστη F1 του παρελθόντος, ενώ σε μερικά σημεία θυμίζει και κάτι
από Lotus Esprit. Κατασκευάζεται εξολοκλήρου στις εγκαταστάσεις της
βρετανικής εταιρείας και φυσικά μεταφέρει ένα μεγάλο μέρος της
τεχνογνωσίας της McLaren από τη Formula 1.
Πίσω από το εξωτικό περιτύλιγμα υπάρχει τοποθετημένος στο κέντρο V8
κινητήρας των 3,8 λίτρων που με τη βοήθεια συστήματος διπλής
υπερτροφοδότησης και μεταβλητού χρονισμού σε όλες τις βαλβίδες αποδίδει
600 ίππους και 600 Nm ροπής. To όριο περιστροφής του μοτέρ ξεπερνά τις
8.500 σ.α.λ. ενώ το 80% της ροπής είναι διαθέσιμο από τις 2.000 σ.α.λ. Η
ισχύς μεταφέρεται στον πίσω άξονα μέσω ημιαυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων
με διπλό συμπλέκτη. Όσο για τα 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται λιγότερο από 3
δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 320 χλμ./ώρα.
Ο κινητήρας έχει εξελιχθεί εξολοκλήρου από τη McLaren, που βαδίζει
μόνη της μετά το διαζύγιο με τη Mercedes-Benz. Προκειμένου να
συγκρατηθεί το κόστος, το σύστημα πέδησης δεν φέρει κεραμεικούς δίσκους,
αλλά χαλύβδινους, που συνεργάζονται με ένα σοφιστικέ σύστημα που
περιορίζει την υποστροφή φρενάροντας τον εσωτερικό τροχό, χωρίς όμως για
την ώρα να υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες. Πάντως, η κρεμαγιέρα θα
διαθέτει ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση, ενώ η ανάρτηση θα διαθέτει
ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
Το πλαίσιο του βρετανικού supercar είναι πανάλαφρο και με εξαιρετικά
υψηλό βαθμό δυσκαμψίας, καθώς αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από
ανθρακόνημα. Χαρακτηριστικό είναι πως ο σκελετός του ζυγίζει μόλις 80
κιλά και με τέτοια τεχνολογία καταλαβαίνει κανείς πόσο ψηλά εκτοξεύεται η
τιμή πώλησης. Εκτιμάται πως θα είναι κάτι τις ακριβότερη από τη Ferrari
F458 και τη Mercedes-Benz SLS.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου