Σάββατο 11 Αυγούστου 2012

BMW Ζ4

Εδώ και χρόνια η BMW εκπροσωπείται στην κατηγορία των roadster από τα διακριτικά «Z». Η αρχή έγινε το 1996 με την κλασική πλέον Ζ3, την οποία και διαδέχτηκε το 2003 η σύγχρονη Ζ4, που κέρδισε τις εντυπώσεις με τη μασίφ σχεδίασή της. Η λογική συνέχεια ίσως και να ήταν η Ζ5, αλλά οι Γερμανοί προτίμησαν να διατηρήσουν την ίδια ονομασία δίνοντας στο φως της δημοσιότητας τις πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου τους πριν την παγκόσμια πρεμιέρα του στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ.
Η είδηση στη νέα γενιά Ζ4 έχει να κάνει με την αντικτάσταση της υφασμάτινης οροφής από μεταλλική διαιρούμενη, όπως συμβαίνει στον πρώτο διδάξα του είδους, τη Mercedes-Benz SLK. Για να ξεγυμνωθεί η νέα Ζ4 χρειάζονται περίπου 20 δευτερόλεπτα (από τη στιγμή που θα πιέσεις τον διακόπτη και θα ενεργοποιηθεί ο ηλεκτροϋδραυλικός μηχανισμός) και τα δύο κομμάτια της οροφής μαζεύονται στο πίσω μέρος περιορίζοντας το χώρο αποσκευών από τα 310 στα 180 λίτρα. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης σας υπενθυμίζουμε πως η τωρινή Ζ4 διαθέτει πορτμπαγκάζ 220 λίτρων. Σχετικά με τις διαστάσεις του αμαξώματος, η νέα γενιά εμφανίζεται μακρύτερη κατά 14,8 εκατοστά (συνολικό μήκος 4,239 μέτρα) και πλατύτερη κατά περίπου ένα εκατοστό (συνολικό πλάτος 1,790 μέτρα). Σε γενικές γραμμές η νέα Ζ4 διατηρεί το σουλούπι της προηγούμενης. Από εμπρός, ξεχωρίζει το καινούργιο καπό με τις νευρώσεις να σχηματίζουν ένα τρίγωνο του οποίου η κορυφή καταλήγει στο λογότυπο με την γαλανόλευκη προπέλα. Στο πίσω μέρος τη διαφορά κάνουν τα οβάλ φωτιστικά σώματα που αντικαθιστούν τα ημιστρόγγυλα, ενώ το μεσαίο στοπ ενσωματώνεται πλέον στο μέσο της «πόρτας» του πορτμπαγκάζ. Επίσης, η απόληξη της διπλής εξάτμισης δεν βρίσκεται πλέον «μαζεμένη» στην αριστερή πλευρά, αλλά έχει «μοιραστεί» στα δύο άκρα. 
Οι επιδόσεις δεν αφήνουν περιθώρια για σχόλια, καθώς η κορυφαία έκδοση sDrive35i χρειάζεται μόλις 5,1" για να ολοκληρώσει τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, απαιτούνται μόλις 9 λίτρα ανά 100 χλμ., όπως ισχυρίζεται ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Να πούμε πως όλες οι εκδόσεις της Ζ4 θα συνδυάζονται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο ή με αυτόματο. Για τους πιο «γρήγορους» υπάρχει και κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη, που συνδυάζεται με την sDrive35i και επιτρέπει τις αλλαγές και από διακόπτες στο τιμόνι. Αν η νέα γενιά Ζ4 σας... έβαλε στην πρίζα, τότε θα πρέπει να κάνετε υπομονή μέχρι την ερχόμενη άνοιξη οπότε και θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου