Η Lancia Delta αντιπροσωπεύει τέλεια την αντίληψη της «πολυτέλειας κόντρα στην κρίση», αφού συνδυάζει τις σημερινές απαιτήσεις για πολυτέλεια στην αυτοκίνηση με τη λογική του downsizing, εξασφαλίζοντας έτσι υψηλή ποιότητα και επιδόσεις, κορυφαίους χώρους, χαμηλό κόστος κτήσης, μειωμένες εξωτερικές διαστάσεις και χαμηλή κατανάλωση. Χάρη σε αυτά τα χαρακτηριστικά, το Μάρτιο η Delta έγινε ο ηγέτης της κατηγορίας της στην Ιταλία και εξακολουθεί να αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς σε ολόκληρη την Ευρώπη. Με στόχο την αύξηση αυτών των καλών αποτελεσμάτων, η Lancia παρουσιάζει σήμερα έναν νέο κινητήρα και σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες, που καθιστούν το αυτοκίνητο σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.
Η κύρια καινοτομία αντιπροσωπεύεται από τον κινητήρα 1.8 Di Turbo των 200ίππων, τον πιο δυνατό κινητήρα της γκάμας. Πρόκειται για έναν καινοτόμο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού, που επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο ότι το DNA της Lancia είναι άρρηκτα δεμένο με τον σπορ αυτοκινητιστικό χαρακτήρα, ενώ παράλληλα τηρεί τη δέσμευση της εταιρείας για προστασία του περιβάλλοντος μέσω μειωμένων εκπομπών ρύπων και περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.
Όλα αυτά επιτυγχάνονται με την ενίσχυση της ευελιξίας και της οδηγικής ευχαρίστησης, που κάνουν αυτό το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει. Ο νέος κινητήρας παράγεται από την FPT -Fiat Powertrain Technologies- και συνδυάζεται με ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 200 ίππων (147 kw)στις 5.000 στροφές και μέγιστη ροπή 320 Nm (32,6 Kgm) στις 1.400 στροφές. Με αυτές τις προδιαγραφές η Lancia Delta επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα και επιταχύνει από 0 σε 100χλμ./ώρα σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα. Την ίδια στιγμή, το αυτοκίνητο επιτυγχάνει μικρή κατανάλωση καυσίμου (7,8 λίτρα ανά 100 χλμ.), μειωμένες εκπομπές CO2 (185 g/km) και πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 5.
Οι κορυφαίες επιδόσεις αυτού του κινητήρα είναι αποτέλεσμα της εφαρμογής της τεχνολογίας σάρωσης (Scavenging), η οποία μεγιστοποιεί τη ροπή στις πολύ χαμηλές στροφές και εγγυάται στον οδηγό την άμεση απόκριση σε οποιαδήποτε απαίτησή του. Η σάρωση επιτυγχάνεται με το συνεχή έλεγχο και βελτιστοποίηση κάθε στιγμιαίας παραμέτρου λειτουργίας του κινητήρα, μεγιστοποιώντας κάθε στιγμή την απόδοσή του. Το αποτέλεσμα είναι αξιοθαύμαστο: η μέγιστη ροπή του κινητήρα όχι μόνο αποδίδεται στις 1.400 στροφές, αλλά είναι και αυξημένη κατά70% συγκριτικά με τους απλούς turbo κινητήρες, ενώ παράλληλα ο χρόνος απόκρισης είναι ο μισός, πλησιάζοντας τους χρόνους ατμοσφαιρικών κινητήρων. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η ροπή του νέου κινητήρα 1.8 των 200 ίππων είναι άμεσα συγκρινόμενη με αυτή ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα V6 διπλάσιας χωρητικότητας. Ητεχνολογία και η τεχνογνωσία της Lancia και της Fiat Powertrain Technologies δίνουν για άλλη μια φορά τις απαντήσεις στα σύγχρονα ζητήματα, οδηγώντας τις εξελίξεις.
Η κύρια καινοτομία αντιπροσωπεύεται από τον κινητήρα 1.8 Di Turbo των 200ίππων, τον πιο δυνατό κινητήρα της γκάμας. Πρόκειται για έναν καινοτόμο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού, που επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο ότι το DNA της Lancia είναι άρρηκτα δεμένο με τον σπορ αυτοκινητιστικό χαρακτήρα, ενώ παράλληλα τηρεί τη δέσμευση της εταιρείας για προστασία του περιβάλλοντος μέσω μειωμένων εκπομπών ρύπων και περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.
Όλα αυτά επιτυγχάνονται με την ενίσχυση της ευελιξίας και της οδηγικής ευχαρίστησης, που κάνουν αυτό το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει. Ο νέος κινητήρας παράγεται από την FPT -Fiat Powertrain Technologies- και συνδυάζεται με ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 200 ίππων (147 kw)στις 5.000 στροφές και μέγιστη ροπή 320 Nm (32,6 Kgm) στις 1.400 στροφές. Με αυτές τις προδιαγραφές η Lancia Delta επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα και επιταχύνει από 0 σε 100χλμ./ώρα σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα. Την ίδια στιγμή, το αυτοκίνητο επιτυγχάνει μικρή κατανάλωση καυσίμου (7,8 λίτρα ανά 100 χλμ.), μειωμένες εκπομπές CO2 (185 g/km) και πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 5.
Οι κορυφαίες επιδόσεις αυτού του κινητήρα είναι αποτέλεσμα της εφαρμογής της τεχνολογίας σάρωσης (Scavenging), η οποία μεγιστοποιεί τη ροπή στις πολύ χαμηλές στροφές και εγγυάται στον οδηγό την άμεση απόκριση σε οποιαδήποτε απαίτησή του. Η σάρωση επιτυγχάνεται με το συνεχή έλεγχο και βελτιστοποίηση κάθε στιγμιαίας παραμέτρου λειτουργίας του κινητήρα, μεγιστοποιώντας κάθε στιγμή την απόδοσή του. Το αποτέλεσμα είναι αξιοθαύμαστο: η μέγιστη ροπή του κινητήρα όχι μόνο αποδίδεται στις 1.400 στροφές, αλλά είναι και αυξημένη κατά70% συγκριτικά με τους απλούς turbo κινητήρες, ενώ παράλληλα ο χρόνος απόκρισης είναι ο μισός, πλησιάζοντας τους χρόνους ατμοσφαιρικών κινητήρων. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η ροπή του νέου κινητήρα 1.8 των 200 ίππων είναι άμεσα συγκρινόμενη με αυτή ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα V6 διπλάσιας χωρητικότητας. Ητεχνολογία και η τεχνογνωσία της Lancia και της Fiat Powertrain Technologies δίνουν για άλλη μια φορά τις απαντήσεις στα σύγχρονα ζητήματα, οδηγώντας τις εξελίξεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου