Ας υποθέσουμε πως για μία ημέρα αναλαμβάνατε να σχεδιάσετε εσείς τη νέα γενιά Cherokee. Πόσα πράγματα θα αλλάζατε; Πόσα πράγματα θα διατηρούσατε; Εύκολες ερωτήσεις με δύσκολες απαντήσεις, ειδικά όταν κοιτάς το πρώτο Cherokee με το «στενόμακρο» προφίλ και το δεύτερο, το προηγούμενο, με τα στρόγγυλα φώτα. Έτσι, η σχεδιαστική ομάδα της Jeep προτίμησε να βάλει στο ...σέικερ σχεδιαστικά στοιχεία από το μεγαλύτερο Commander και το συγγενές Dodge Nitro, χωρίς όμως να αλλοιωθεί το σήμα κατατεθέν με τις επτά γρίλιες της μάσκας.
Ακολουθώντας ένα πιο τετράγωνο μοτίβο με δωρικό, θα λέγαμε, στυλ, το αμάξωμα του νέου Cherokee έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις φτάνοντας τα 4,5 μέτρα σε μήκος, τα 1,84 μέτρα σε πλάτος και τα 1,8 μέτρα σε ύψος. Εντελώς νέα είναι η εικόνα στο εσωτερικό, η οποία χαρακτηρίζεται από σχετικά καλής -ίσως και μέτριας- ποιότητας υλικά, με τους χώρους να παραμένουν περίπου στα ίδια επίπεδα με εκείνους του απερχόμενου μοντέλου. Το τετράκτινο τιμόνι με τη ρύθμιση καθ' ύψος, ο νέος πίνακας οργάνων και η νέα κεντρική κονσόλα είναι τα κυριότερα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το διάκοσμο του νέου Cherokee. Λεπτομέρεια που δεν περνά σε καμία περίπτωση απαρατήρητη, ο διακόπτης της τετρακίνησης που βρίσκεται αριστερά από τη βάση του επιλογέα και αντικαθιστά το μοχλό που υπήρχε στην προηγούμενη γενιά.
Όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα μέρη, έτσι και με τα μηχανικά προτιμήθηκε η διατήρηση της ίδιας συνταγής και η βελτίωση στα επιμέρους τμήματα. Ξεκινώντας από τους κινητήρες, υπάρχουν δύο εκδόσεις. Η βενζινοκίνητη V6 χωρητικότητας 3,7 λίτρων αποδίδει 211 ίππους -η ροπή έχει αυξηθεί στα 21,5 χλγμ.- και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.Η νέα πετρελαιοκίνητη τετρακύλινδρη χωρητικότητας 2,8 λίτρων αποδίδει 177 ίππους και συνεργάζεται με εξατάχυτο μηχανικό ή προαιρετικά με αυτόματο πεντάρι κιβώτιο.
Το μεγαλύτερο πάντοτε πλεονέκτημα του Cherokee ήταν η θέση που κατέχει στην αγορά.Βρίσκεται πιο πάνω από τα μεσαία SUV, αλλά κοστίζει πολύ λιγότερο από τα μεγαλύτερα. Προσφέρει image και off road δυνατότητες ενός ακριβότερου 4x4 και ζητά πολύ λιγότερα χρήματα,ξεκινώντας από τα 37.900 ευρώ. Ουσιαστικά, το Cherokee παίζει μπάλα σε γήπεδο χωρίς αντίπαλο, αν θεωρήσει κανείς πως ο πιο κοντινός ανταγωνισμός του είναι η BMW X3 και το Land RoverFreelander. Εξακολουθεί να αποτελεί σταθερή αξία και δεν θα χάσει όποιος σκοπεύει να επενδύσει στη συγκεκριμένη «μετοχή». Μπορεί η εμφάνισή του να «πέφτει» κάπως βαριά σε μερικούς λόγω της τετράγωνης αισθητικής του, αλλά λένε πως ένας Ινδιάνος δεν ξεχνά ποιος είναι ακόμη και όταν πετάξει το τόμαχοκ και φορέσει τα «καλά» του...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου