Υπάρχουν πρωτιές και ρεκόρ για ένα αυτοκίνητο παράγωγης. Άλλο είναι το
ελαφρύτερο, άλλο το πιο οικονομικό, το ακριβότερο, το γρηγορότερο και
πάει λέγοντας... Τι λέτε για τον τίτλο του ταχύτερου μοντέλου παραγωγής
όπου η δύναμη μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς; Για την ώρα, το μοντέλο
που γεύεται τη συγκεκρικένη διάκριση είναι το νέο Ford Focus RS, που
αποδίδει 305 ίππους (κατά πολύ ισχυρότερο από την προηγούμενη δίλιτρη
γενιά και 40 ίππους πιο δυνατό από το φρέσκο VW Scirocco R). Οι άνθρωποι
της Ford έκαναν το θαύμα τους και δημιούργησαν ένα προσθιοκίνητο
πάντσερ (κατασκευάζεται στο Σααρλούι, στη Γερμανία). Μοιάζει μάλιστα
απίθανο να εμφανισθεί κάποιο άλλο ταχύτερο προσθιοκίνητο για να
απειλήσει το εν λόγω ρεκόρ, και να στρίβει και όπως το Focus RS...
Ένα από τα μυστικά του νέου Focus RS έχει να κάνει με το σύστημα RevoKnuckle,
που συναντάμε στην εμπρός ανάρτηση, περιορίζοντας δραματικά το «ψάρεμα»
του τιμονιού σε κάθε απότομη επιτάχυνση, που είναι χαρακτηριστικό των
γρήγορων προσθιοκίνητων. Πώς γίνεται αυτό; Με απλά λόγια, μειώνοντας τη
γωνία camper (ουσιαστικά, μετατοπίζοντας το offset του
βασιλικού πίρου). Η νέα γεωμετρία της ανάρτησης είχε ως αποτέλεσμα να
αυξηθούν και τα μετατρόχια (εμπρός πίσω) κατά 4 εκατοστά σε σχέση με το ST, κάτι που σημαίνει, εκτός από καλύτερο κράτημα, σαφώς πιο επιθετική εικόνα.
Το μπλοκέ διαφορικό φροντίζει ώστε ο εμπρός άξονας να μη «φυγοκεντρίζει»
στις στροφές, χωρίς να χαζοσπινάρει κατά την εκκίνηση, και τα
καταφέρνει άψογα, συνδυάζοντας και την οδηγική απόλαυση που ονειρεύεσαι
με τους ανταγωνιστικούς χρόνους. Αναπόφευκτα, με τη συμπεριφορά του στην
πίστα τολμάς να το συγκρίνεις με τον τετρακίνητο ανταγωνισμό και να
δικαιωθείς από τους αριθμούς. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή του, ξεπετάει
τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,9'' και συνεχίζει με την απίστευτη ροπή
44,8 χλγμ. γραμμικά, από τις 2.500 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ., για να
συναντήσει τον πρώτο κόφτη στις 6.500 σ.α.λ. Αν μείνεις στο γκάζι για
περισσότερα από 3'' ο δείκτης του στροφόμετρου θα περάσει από το κόκκινο
στο... κατακόκκινο, για να αγγίξει τις 7.100 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα
των 263 χλμ./ώρα είναι το επιστέγασμα και θα τη δεις μονάχα σε μεγάλη
ευθεία της πίστας
Η σπανιότητα του RS επιβεβαιώνεται και από τον μικρό
αριθμό των αυτοκινήτων που θα διατεθούν. Συνολικά 8.000 κομμάτια θα
βγουν από τη γραμμή παραγωγής, εκ των οποίων τα μισά θα κυκλοφορήσουν
στην αγορά της Βρετανίας. Στην χώρα μας τηρείται σειρά προτεραιότητας
για τους κατόχους Ford, ενώ οι (δεκάδες) υπόλοιποι θα
επιλεχθούν μετά από κλήρωση.
Ευτυχώς, η τιμή πώλησης δεν απαιτεί να έχεις κερδίσει... κάποιο τυχερό
παιχνίδι, αφού ξεκινά από τα 35 χιλιάρικα, ενώ οι λάτρεις του ultimate green (θα
έρθουν ελάχιστα σε μπλε και λευκό χρώμα) θα πρέπει να καταβάλουν
επιπλέον 1.200 €. Αναλογία, δηλαδή, 115 € για κάθε ίππο, η οποία
ενδέχεται να ανέβει μετά το πέρας της μείωσης του ETT.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου