Τα τελευταία χρόνια η γερμανική εταιρεία έμοιαζε να κάθεται υπομονετικά στη γωνιά της και να παρατηρεί τους ανταγωνιστές που καμάρωναν για τους μκρούς υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες τους σε μικρομεσαία μοντέλα. Είδε τη VW να πετυχαίνει απόλυτα με τον 1.4 TSI 122 ίππων, την Opel να ανεβάζει τον πήχη με 140 ίππους από τον 1.400άρη Turbo, αλλά και τους ανταγωνιστές από την Ιταλία και τη Γαλλία να πράττουν κάτι αντίστοιχο.
Πολλοί βιάστηκαν να την κατηγορήσουν για απάθεια και εμμονή σε μεγάλης χωρητικότητας ατμοσφαιρικούς κινητήρες και ακόμα μεγαλύτερους βενζινοβόρους turbo, όπως ο 2,5λιτρος που ανήκει πλέον σε μία άλλη εποχή. Το πληγωμένο και υποτιμημένο... θηρίο δεν είχε πει την τελευταία του λέξη και μετά τον 1.600άρη EcoBoost βγάζει τον άσσο από το μανίκι, που δεν είναι άλλος από τον τρικύλινδρο χιλιάρη EcoBoost.
Συνήθως, όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός τρικύλινδρου μοντέλου ετοιμάζεσαι να αντιμετωπίσεις κάποιους τριγμούς ή έστω κάποια... ασυνάρτητη συμπεριφορά από τον κινητήρα, που είναι χαρακτηριστικό όταν έχουμε λιγότερους από τέσσερις κυλίνδρους. Στην περίπτωση του EcoBoost η λειτουργία του είναι απόλυτα στρωτή και αυτό οφείλεται στα διαφορετικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του, όπως ο χιτοσίδηρος (καταλληλότερος για την απορρόφηση των κραδασμών), αλλά και η εξειδικευμένη ζυγοστάθμιση του στροφάλου.
Η απόδοση του 125 ίππων δεν είναι μόνο στη θεωρία αλλά και στην πράξη, αφού οι επιδόσεις του μικρού Focus δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα αυτές της έκδοσης με κινητήρα 1.600 κ.εκ. Τόσο στην εκκίνηση όσο και σε ανοιχτό δρόμο το γκάζι σού δίνει την εντύπωση πως είναι εκεί, διαθέσιμο για να κινηθείς σβέλτα, να προσπεράσεις ή να ξεπεράσεις λίγο τα όρια σε μεγάλες οδικές αρτηρίες. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 193 χλμ./ώρα, ενώ το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, εκτός από τη σωστή κλιμάκωση, ξεχωρίζει και για την ακριβή αίσθηση του επιλογέα.
Συνήθως, όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός τρικύλινδρου μοντέλου ετοιμάζεσαι να αντιμετωπίσεις κάποιους τριγμούς ή έστω κάποια... ασυνάρτητη συμπεριφορά από τον κινητήρα, που είναι χαρακτηριστικό όταν έχουμε λιγότερους από τέσσερις κυλίνδρους. Στην περίπτωση του EcoBoost η λειτουργία του είναι απόλυτα στρωτή και αυτό οφείλεται στα διαφορετικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του, όπως ο χιτοσίδηρος (καταλληλότερος για την απορρόφηση των κραδασμών), αλλά και η εξειδικευμένη ζυγοστάθμιση του στροφάλου.
Η απόδοση του 125 ίππων δεν είναι μόνο στη θεωρία αλλά και στην πράξη, αφού οι επιδόσεις του μικρού Focus δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα αυτές της έκδοσης με κινητήρα 1.600 κ.εκ. Τόσο στην εκκίνηση όσο και σε ανοιχτό δρόμο το γκάζι σού δίνει την εντύπωση πως είναι εκεί, διαθέσιμο για να κινηθείς σβέλτα, να προσπεράσεις ή να ξεπεράσεις λίγο τα όρια σε μεγάλες οδικές αρτηρίες. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 193 χλμ./ώρα, ενώ το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, εκτός από τη σωστή κλιμάκωση, ξεχωρίζει και για την ακριβή αίσθηση του επιλογέα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου