Σάββατο 4 Αυγούστου 2012

Daihatsu Terios

Ξεχάστε ό,τι ξέρατε για το Terios. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, το οποίο δεν θυμίζει σε τίποτα τον προκάτοχό του, με εξαίρεση το σύστημα τετρακίνησης. Δεν λέμε πως το προηγούμενο Teriοs δεν πέτυχε αυτό που ήθελε, προσφέροντας μικρές «αστικές» διαστάσεις, εκτός δρόμου δυνατότητες και, το κυριότερο, χαμηλό κόστος απόκτησης. Αλλά το νέο είναι κάτι άλλο, κάτι καλύτερο, απ' όποια πλευρά κι αν το δει κανείς.
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η εξαγορά της Daihatsu από την Toyota (σε ποσοστό 52% από το 1998) έχει δώσει νέα πνοή στην ιαπωνική εταιρεία, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει κατασκευάσει αξιόλογα αυτοκίνητα (όπως το Sirion). Το Terios, όμως, είναι αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις, έστω κι αν η συμπαγής εμφάνισή του θυμίζει έντονα... RAV4
Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το μήκος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 21 εκατοστά -συνολικά 4,055 μέτρα-, το πλάτος του κατά 24 εκατοστά -1,695 μέτρα-, ενώ το ύψος του μειώθηκε κατά μισό εκατοστό - 1,690 μέτρα. Το μεγαλύτερο όφελος από τη διόγκωση του αμαξώματος εντοπίζεται στο αυξημένο πλάτος, οπότε δεν νιώθεις στριμωγμένος, όπως στο προηγούμενο Terios.
Το ταμπλό είναι αρκετά σύγχρονο στην όψη του, ενώ την προσοχή αποσπά ο πίνακας οργάνων, που παραπέμπει σε ιταλικά πρότυπα.
Η νέα γενιά Terios βασίζεται σε ολοκαίνουργια πλατφόρμα, η οποία φιλοξενεί το σύστημα τετρακίνησης του προηγούμενου μοντέλου. Η κίνηση μεταδίδεται μονίμως και στους τέσσερις τροχούς, μέσω κεντρικού διαφορικού, με το πίσω να είναι μπλοκέ, ενώ για τα... δύσκολα υπάρχει διακόπτης που κλειδώνει το σύστημα, μοιράζοντας τη ροπή σε αναλογία 50/50 ανάμεσα στους δύο άξονες. Εκτός δρόμου, το Terios εξακολουθεί να είναι ικανότερο απ' όσο δείχνει. Οι σχεδόν ανύπαρκτοι πρόβολοι τού επιτρέπουν να σκαρφαλώσει ή να διαφύγει από εξαιρετικά δύσκολα σημεία. Επίσης, τα 20 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος θεωρούνται ικανοποιητική τιμή, ενώ στο χώμα η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αρκετά σφιχτή, χωρίς ωστόσο να κοπανάει. 
Στη θέση του προηγούμενου 1.300άρη υπάρχει κινητήρας μεγαλύτερης χωρητικότητας, με 1,5 λίτρα, που αποδίδει 105 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., και 14,9 kgm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Χωρίς να διεκδικεί δάφνες για τις επιδόσεις του, το Terios διαθέτει όση ισχύ χρειάζεται για να κινείται με αξιοπρέπεια στο δρόμο. 
Η οδική του συμπεριφορά είναι αισθητά βελτιωμένη και στις στροφές νιώθεις πλέον πιο ασφαλής. Κλίσεις υπάρχουν, αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό, ενώ η θέση οδήγησης είναι καλή, μολονότι θα θέλαμε το έδρανο του καθίσματος να βρίσκεται λιγάκι πιο χαμηλά. Το τιμόνι είναι αρκετά σαφές σε αίσθηση, παρά τις +3 στροφές του από άκρη σε άκρη, ενώ ο εξαιρετικά μικρός κύκλος στροφής -με 9,8 μέτρα- θα εκτιμηθεί δεόντως στην πόλη, καθώς επιτρέπει εύκολους επιτόπιους ελιγμούς.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου