Ευθύς εξαρχής μπαίνω στην ουσία, η οποία κρύβεται κάτω από το καπό. Ο λόγος για τον νέο TwinPower δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα με τεχνολογία υπερτροφοδότησης twin scroll, που αντικαθιστά τον προηγούμενο τρίλιτρο με τα διπλά τούρμπο. Αυτό και αν είναι downsizing, αφού εκτός από την «περικοπή» των δύο κυλίνδρων και του ενός λίτρου (συνολική χωρητικότητα 1.997 κ.εκ.), το νέο μοτέρ είναι αισθητά πιο αποδοτικό τόσο σε ισχύ όσο και σε κατανάλωση.
Στα χαρτιά η νέα έκδοση είναι περίπου 1,5 λίτρα/100 χλμ. οικονομικότερη (μέση τυποποιημένη 7,9), εκπέμπει 36 γρ./χλμ. CO2 λιγότερα (συνολικά 183), ενώ επιταχύνει 0,7'' ταχύτερα για τα 0-100 χλμ./ώρα (συνολικά 6,1''). Στην πράξη η κατανάλωση δύσκολα μπορεί να συγκρατηθεί στα 11-12 λίτρα ανά 100 χλμ., αλλά η δύναμη (245 ίπποι) και η περίσσεια ροπής (35,7 χλγμ.) του κινητήρα είναι πανταχού παρούσες, με το σφύριγμα του στροβιλοσυμπιεστή να σου θυμίζει την ύπαρξη του τούρμπο.
Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η απόδοση της ροπής από τις χαμηλές σ.α.λ. με αποτέλεσμα ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες να προσπερνάς κατεβάζοντας σε... 7η! Ναι, σωστά διαβάσατε, το εξαιρετικά βελούδινο και γρήγορο στη λειτουργία του προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διαθέτει 8 σχέσεις (στάνταρ μηχανικό με 6 σχέσεις) και είναι απόλαυση να ταξιδεύεις με 180 χλμ./ώρα στο κοντέρ και το δείκτη του στροφόμετρου να δείχνει περίπου 3.000 σ.α.λ.
Το πακέτο M Sports δεν περιλαμβάνει μόνο οπτικό ντοπάρισμα, αλλά και βελτιώσεις στην ανάρτηση, η οποία είναι πιο σφιχτή και περιορίζει σημαντικά τις κλίσεις στις στροφές. Γενικά, η συγκεκριμένη έκδοση της X1 συμπεριφέρεται περισσότερο σαν ένα τετρακίνητο GT και λιγότερο σαν ένα κλασικό SUV, κερδίζοντας έξτρα μπόνους στην οδηγική απόλαυση εις βάρος όμως της άνεσης (σ.σ. υπάρχουν 18άρες ζάντες με 45άρι προφίλ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου