Δεν είναι μυστικό πως στη χώρα μας αργήσαμε κάπως να εκτιμήσουμε τον πρακτικό και οικογενειακό χαρακτήρα των πολυχρηστικών αυτοκινήτων. Θες γιατί έχουμε μια συμπάθεια στα SUV; Θες γιατί μας φαινόντουσαν ογκώδη και, ως υπερυψωμένα, άκομψα; Το αποτέλεσμα είναι ακόμη και σήμερα να μη λαμβάνουν τη σημασία που τους αναλογεί. Πρωτοστάτης στο να αλλάξει αυτή η άποψη ήταν η πρώτη γενιά Scenic, από τη στιγμή που συνέβαλε τα μέγιστα ώστε να αναδειχθεί η χρονιά 2001 ως η καλύτερη από πλευράς πωλήσεων για τα MPV. Φυσικά, η Renault ήρθε πρώτη εκείνο το έτος στη συγκεκριμένη κατηγορία, με ποσοστό που άγγιζε το 30% του συνόλου. Από κει και πέρα, ο δρόμος άνοιξε διάπλατα και ο ανταγωνισμός εντάθηκε, για να δούμε πολλών λογιών MPV, όπως για παράδειγμα το μικρό Modus, το οποίο δεν έχει όμως ξεχωρίσει μέχρι στιγμής στο βαθμό που θα ήθελαν οι Γάλλοι.
Το πλέον ενδιαφέρον από τα 11 μηχανικά σύνολα που διαθέτει το Grand Scenic (5 βενζίνης, 6 πετρελαίου) είναι το υπερτροφοδοτούμενο TCe 1,4 λίτρων, που αποδίδει 130 ίππους και κινεί με άνεση και ευκολία το Grand Scenic παρά... τα κιλάκια του. Συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και μπορεί να μην έχει τη ροπή ενός δίλιτρου diesel, προσφέρει όμως χαμηλή κατανάλωση και αξιοπρεπείς επιδόσεις, χωρίς να σε βάζει σε ιδιαίτερες σκέψεις για τον δίλιτρο ατμοσφαιρικό των 140 ίππων (που συνδυάζεται με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, το γνωστό CVT). Το μοτέρ 1.4 TCe θα το δούμε και στο νέο Megane τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Η προτεραιότητα που έχει δοθεί στον τομεά της άνεσης, βέβαια, έχει ως τίμημα τις αυξημένες κλίσεις στις στροφές, κάτι που όμως είναι γνώρισμα όλων των αυτοκινήτων της κατηγορίας, εξαιρουμένου ίσως του «σφιχτού» Mazda 5. Η αίσθηση του τιμονιού, χωρίς να εντυπωσιάζει, είναι σαφώς καλύτερη ακόμη και από τα μικρότερα μοντέλα της εταιρείας, κάτι που δικαίωσε την επιμονή τους σε αυτό το θέμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου