Mισό εκατομμύριο ευρώ. Ναι, σωστά διαβάσατε, μισό εκατομμύριο ευρώ. Τόσο κοστίζει το απόλυτο exclusive coupe που θα κατασκευαστεί σε μόλις 550 κομμάτια και από τα οποία τα 500 έχουν ήδη προπωληθεί. Βέβαια, το να περάσεις απαρατήρητος με τη νέα Bentley Brooklands είναι τόσο εύκολο όσο το να... μαζέψεις φραγκόσυκα με κλειστά μάτια. Απλά δεν γίνεται. Με μήκος 5.411 χιλιοστά και τις ιδιαίτερες αναλογίες που εξασφαλίζουν το μακρύ καπό, ο πολύ κοντός εμπρός πρόβολος και πολύ μακρύς πίσω, το υπερπολυτελές βρετανικό coupe εντυπωσιάζει. Παράλληλα, η απουσία μεσαίας κολόνας, η κάθετη μάσκα με τους τέσσερις ισομεγέθεις προβολείς εκατέρωθεν και το "flying B" στην κορυφή μαρτυρούν την καταγωγή της. Σύμφωνα με τους σχεδιαστές της φίρμας, η σχεδίαση της Brooklands έχει αρκετά στοιχεία από ένδοξα μοντέλα του παρελθόντος, τα οποία πάντρεψε επιτυχώς με τη μοντέρνα φιλοσοφία και την ανάλογη τεχνολογία.
Κάτω απ’ το μακρύ καπό βρίσκουμε το θρυλικό -έχει πάνω από μισό αιώνα ιστορία- αλουμινένιο V8 των 6,7 λίτρων με τα δύο turbo, που αποδίδει 530 ίππους. Ωστόσο, το highlight του κινητήρα δεν είναι άλλο από την υψηλότερη -για V8- ροπή παραγωγής στον κόσμο: 107,0 χλγμ.(!). Η δύναμη μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου -με δυνατότητα και χειροκίνητων αλλαγών- έξι σχέσεων της ZF (που είναι και το μόνο τμήμα που δεν κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Κρου από την Bentley).
Η Brooklands όμως δεν φτιάχτηκε για κόντρες ούτε για να προσφέρει την απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση στο λάτρη της σπορ οδήγησης. Ο χαρακτήρας της είναι συγκεκριμένος και αυτό φαίνεται στο εντυπωσιακό εσωτερικό. Προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο επιβατών από κάθε άλλο coupe παραγωγής, η επενδυμένη με δέρμα οροφή, οι παχιές μοκέτες, οι κλασικοί αεραγωγοί με τα ασυνήθιστα χειριστήρια, η υπογραφή του μηχανικού στην πλακέτα πάνω στον κινητήρα, τα 10 τετραγωνικά μέτρα ξύλινων επενδύσεων, η γνώση πως όλα αυτά έχουν γίνει στο χέρι, όλα δίνουν τη δική τους πινελιά σε αυτό το έργο τέχνης που λέγεται πεζά "εσωτερικό".
Η Brooklands είναι στο δικό της ιδιαίτερο κόσμο, έναν κόσμο στον οποίο η κατασκευή ενός και μόνο αυτοκινήτου διαρκεί 660 ώρες, ο χρόνος για ένα πλήρες σετ επενδύσεων ξύλου είναι ένας μήνας, ενώ για το ράψιμο και την εφαρμογή των δερμάτων στην καμπίνα απαιτούνται 125 ώρες. Έναν κόσμο στον οποίο μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα σε 42 χρώματα για το αμάξωμα, 25 για τις δερμάτινες επενδύσεις του εσωτερικού και 16 για... τις ζώνες ασφαλείας. Παράλληλα, υπάρχει και το πρόγραμμα Mulliner που αναλαμβάνει να υλοποιήσει κάθε φαντασίωση και επιθυμία του πελάτη (για παράδειγμα, κάποιος Σαουδάραβας ζήτησε να του τοποθετήσουν σύστημα μικρών πυραύλων κατά τρομοκρατικών επιθέσεων, και φυσικά η επιθυμία του ικανοποιήθηκε).
Πατώντας το start button στην κονσόλα, ο V8 ζωντανεύει με έναν όμορφο ήχο, που όμως δύσκολα περνά την παχιά ηχομόνωση της καμπίνας. Για να κινηθείς σβέλτα δεν χρειάζεται να στέψεις το γκάζι. Άλλωστε ο δείκτης του στροφόμετρου έχει "κόκκινο" στις 4.500 σ.α.λ., οπότε όλο σχεδόν το παιχνίδι γίνεται ανάμεσα στις 1.500 και 3.000 σ.α.λ. Τα 107,0 χλγμ. ροπής κάνουν θαύματα, ενώ η Bentley κάνει λόγο για 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3’’, 80-120 χλμ./ώρα σε 3,1’’ και τελική ταχύτητα 296 χλμ./ώρα!
Αν είστε ένας απ’ τους λίγους κροίσους που μπορούν να διαθέσουν 473.600 ευρώ για την αγορά της, τρέξτε να προλάβετε, γιατί όπως είπαμε στην αρχή μόλις 50 είναι ακόμα διαθέσιμες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου