Με την υβριδική έκδοση, η γκάμα του Yaris γίνεται η μόνη της κατηγορίας με πλήρη εκπροσώπηση σε όλες τις κατηγορίες κινητήρων (υβριδικό, βενζίνης diesel και, για την ελληνική αγορά, LPG). Το πιο σημαντικό τεχνολογικό επίτευγμα του Yaris HSD δεν είναι η υβριδική του λειτουργία αυτή καθ΄ αυτή, αλλά η σμίκρυνση που υπέστη η συγκεκριμένη διάταξη για να χωρέσει στο Yaris χωρίς να περιορίσει τους χώρους του. Αρχής γενομένης από το θερμικό μοτέρ, του οποίου η χωρητικότητα έχει πέσει στα 1,5 λίτρα (από τα 1,8 του μοτέρ των Prius και Auris HSD 1ης γενιάς). Το μοτέρ αυτό είναι κατά 5 εκατοστά πιο κοντό και κατά 17 κιλά πιο ελαφρύ, συμβάλλοντας στον περιορισμό κατά 20% του συνολικού βάρους του συστήματος HSD, συγκριτικά με το βάρος του στο Auris 1ης γενιάς. Φυσικά, για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, περίπου το 70% όλων με των μερών του κινητήρα βενζίνης είναι είτε νέα ή ανασχεδιασμένα. Σε συνδυασμό με τη χρήση ενός πιο compact E-CVT συστήματος μετάδοσης, αλλά και ενός πιο «μαζεμένου» ηλεκτρικού κινητήρα, το συνολικό μήκος του υβριδικού συστήματος του Yaris έχει περιοριστεί κατά 6%, ενώ είναι ελαφρύτερο κατά 11 κιλά. Σμίκρυνση έχει υποστεί και η συστοιχία των μπαταριών υβριδίου-μετάλλου. Ο αριθμός των κελιών έχει περιοριστεί από τα 168 (του Auris HSD 1ης γενιάς) στα 120, μία μείωση της τάξης του 20%. Παράλληλα, έχει περιοριστεί κατά 67% και ο χρόνος επαναφόρτισής τους. Το αποτέλεσμα όλων αυτών δίνει μια συνδυαστική ισχύ 100 ίππων, με πλούσια διαθέσιμη ροπή, μόλις 3,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 μόλις 79 γρ./χλμ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου