Πρόκειται για ένα από τα επιτυχημένα μοντέλα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Renault Clio πήρε τη σκυτάλη από το θρυλικό 5άρι και έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε για να πάει το μύθο του παρακάτω. Μετά από τρεις γενιές, 22 χρόνια και 12.000.000 πωλήσεις, το Clio 4ης γενιάς είναι εδώ με περίσσια αυτοπεποίθηση για να κατακτήσει την πιο δημοφιλή κατηγορία όχι μόνο της ελληνικής αγοράς αλλά και της ευρωπαϊκής.
Ο στόχος αυτός μόνο εύκολος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, αλλά το νέο Clio έχει έρθει «διαβασμένο», τόσο στο θέμα της εμφάνισης, όσο και σε αυτόν της τεχνολογικής αρτιότητας σε όλους τους τομείς. Δοκιμάζοντας την έκδοση με τον καινούριο 0,9 TCe τούρμπο κινητήρα της Renault, επιβεβαιώνουμε ότι οι υψηλές προσδοκίες έχουν βάση.
Το Clio 4ης γενιάς είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που εφοδιάζεται με τον ολοκαίνουριο 3κύλινδρο κινητήρα της εταιρείας. Πρόκειται για κινητήρα με turbo και άμεσο ψεκασμό καυσίμου στον κύλινδρο με στόχο τη μέγιστη απόδοση και την οικονομία καυσίμου από μόλις το 0,9 λίτρο. Το μοτέρ αποδίδει 90 ίππους και 135 Nm, νούμερα που κρίνονται εξαιρετικά για τη χωρητικότητα των κυλίνδρων. Στην πράξη, το μοτέρ εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του. Κατά τη χρήση απουσιάζουν παντελώς οι κραδασμοί και το κροτάλισμα σε όλο το φάσμα των στροφών. Στις χαμηλές στροφές, η λειτουργία του είναι αρκετά αποδοτική, ενώ ψηλά δεν έχει πολλά αποθέματα ισχύος. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων που έχει μακριά κλιμάκωση και το οποίο βοηθάει, κυρίως, στην κατανάλωση, αλλά έχει λίγο «ξύλινη» αίσθηση. Ο συνδυασμός των δύο, σε συνάρτηση με το ελαφρύ αμάξωμα του Clio (γύρω στον 1 τόνο), προσφέρει καλές επιδόσεις με τα κριτήρια της κατηγορίας. Ακόμα ένα πλεονέκτημα του κινητήρα είναι η οικονομία καυσίμου που προσφέρει. Η Renault ανακοινώνει μια μέση τιμή της τάξης των 4,3 λτ./100 χλμ., που είναι από τις πιο χαμηλές στην κατηγορία, ενώ οι εκπομπές καυσαερίων CO2, στην έκδοση Ecoleader της δοκιμής, είναι μόνο 99 γρ. /χλμ. Έτσι, το Clio απαλλάσσεται των τελών κυκλοφορίας. Η οικονομία αυτής της τάξης επιτυγχάνεται με τη βοήθεια του συστήματος Start &Stop, που λειτουργεί με μεγάλη ακρίβεια, αλλά και του προαιρετικού συστήματος Eco. Αυτό ρυθμίζει τη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και των περιφερειακών συστημάτων του (βλ. κλιματισμός) με στόχο τη βέλτιστη οικονομία.
Ο στόχος αυτός μόνο εύκολος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, αλλά το νέο Clio έχει έρθει «διαβασμένο», τόσο στο θέμα της εμφάνισης, όσο και σε αυτόν της τεχνολογικής αρτιότητας σε όλους τους τομείς. Δοκιμάζοντας την έκδοση με τον καινούριο 0,9 TCe τούρμπο κινητήρα της Renault, επιβεβαιώνουμε ότι οι υψηλές προσδοκίες έχουν βάση.
Το Clio 4ης γενιάς είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που εφοδιάζεται με τον ολοκαίνουριο 3κύλινδρο κινητήρα της εταιρείας. Πρόκειται για κινητήρα με turbo και άμεσο ψεκασμό καυσίμου στον κύλινδρο με στόχο τη μέγιστη απόδοση και την οικονομία καυσίμου από μόλις το 0,9 λίτρο. Το μοτέρ αποδίδει 90 ίππους και 135 Nm, νούμερα που κρίνονται εξαιρετικά για τη χωρητικότητα των κυλίνδρων. Στην πράξη, το μοτέρ εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του. Κατά τη χρήση απουσιάζουν παντελώς οι κραδασμοί και το κροτάλισμα σε όλο το φάσμα των στροφών. Στις χαμηλές στροφές, η λειτουργία του είναι αρκετά αποδοτική, ενώ ψηλά δεν έχει πολλά αποθέματα ισχύος. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων που έχει μακριά κλιμάκωση και το οποίο βοηθάει, κυρίως, στην κατανάλωση, αλλά έχει λίγο «ξύλινη» αίσθηση. Ο συνδυασμός των δύο, σε συνάρτηση με το ελαφρύ αμάξωμα του Clio (γύρω στον 1 τόνο), προσφέρει καλές επιδόσεις με τα κριτήρια της κατηγορίας. Ακόμα ένα πλεονέκτημα του κινητήρα είναι η οικονομία καυσίμου που προσφέρει. Η Renault ανακοινώνει μια μέση τιμή της τάξης των 4,3 λτ./100 χλμ., που είναι από τις πιο χαμηλές στην κατηγορία, ενώ οι εκπομπές καυσαερίων CO2, στην έκδοση Ecoleader της δοκιμής, είναι μόνο 99 γρ. /χλμ. Έτσι, το Clio απαλλάσσεται των τελών κυκλοφορίας. Η οικονομία αυτής της τάξης επιτυγχάνεται με τη βοήθεια του συστήματος Start &Stop, που λειτουργεί με μεγάλη ακρίβεια, αλλά και του προαιρετικού συστήματος Eco. Αυτό ρυθμίζει τη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και των περιφερειακών συστημάτων του (βλ. κλιματισμός) με στόχο τη βέλτιστη οικονομία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου