Η επιτυχία της Peugeot στους αγώνες rally είναι κάτι δεδομένο εδώ και πολλές δεκαετίες. Στη σύγχρονη εποχή η γαλλική φίρμα απέχει από το κορυφαίο WRC αλλά συμμετέχει στο άκρως ενδιαφέρον και εντυπωσιακά αμφίρροπο ορισμένες φορές IRC. Το Peugeot 207 έχει χαρίσει αρκετές επιτυχίες σε πληρώματα σε ολόκληρο τον κόσμο και η συνταγή των πελατειακών οχημάτων που είναι αξιόπιστα και αποτελεσματικά φάνηκε να δουλεύει για την Peugeot, ίσως καλύτερα και από το να συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Στο πλαίσιο αυτό η νέα κατηγορία R5 μοιάζει ιδανική συγκυρία ώστε να συνεχιστεί το momentum και πάνω σε αυτό να χτιστεί και η εμπορική πολιτική για το νέο 208. Έτσι στο Παρίσι οι Γάλλοι παρουσίασαν το Peugeot 208 R5 που είναι ουσιαστικά ο αντικαταστάτης αυτού που μέχρι τώρα γνωρίζουμε ως Super 2000 και στην προκειμένη περίπτωση Peugeot 207 S2000.
Η κατηγορία R5 είναι καινούρια. Εισάγεται από τη FIA για πρώτη φορά το 2013 και αφορά διεθνή πρωταθλήματα όπως το IRC, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και φυσικά και το WRC αλλά και εθνικά πρωταθλήματα. Τα αυτοκίνητα αυτής είναι της πιο γνωστής για τα ελληνικά δεδομένα, Ομάδας Α, τα οποία θα είναι τετρακίνητα χωρίς κεντρικό διαφορικό, με περιορισμό βάρους προς τα κάτω τα 1.200kg, με σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων και με πολλά εξαρτήματα κοινά προκειμένου να μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο το κόστος.
Ο κινητήρας τους θα είναι 1.6lt υπερτροφοδοτούμενος και όχι 2λιτρος όπως στα Super 2000 και ενώ το κόστος κτήσης μπορεί να είναι ακριβό, δηλαδή της τάξης των 250.000€, το κόστος συντήρησης θα είναι σημαντικά μειωμένο σε σχέση με ένα S2000. Είναι χαρακτηριστικό πως οι Γάλλοι της Peugeot θέτουν ως όριο για την αξιοπιστία του 208 τα 5.000 χιλιόμετρα και αυτό αναμφίβολα δείχνει πως μιλάμε για ένα αρκετά εξελιγμένο αγωνιστικό.
Για την Peugeot μάλιστα υπάρχει ένα ακόμη πλεονέκτημα, εκτός από την πολυετή εμπειρία και την τεχνογνωσία από το Peugeot 207 S2000. Ο κινητήρας των 1.6lt που θα φοράει το Peugeot 208 R5 είναι αρκετά δοκιμασμένος ήδη, έστω και αν αυτό συμβαίνει σε διαφορετικό αγωνιστικό πεδίο. Είναι ο κινητήρας του RCZ Racing Cup ο οποίος με τις ρυθμίσεις για τους αγώνες αντοχής αποδίδει 260ps και για τους αγώνες rally θα αποδίδει 280ps.
Κατά τα άλλα το Peugeot 208 για τις ανάγκες του R5 rally car έχει υποστεί «διαίτα» 40kg σε σχέση με το 207, ενώ το μακρύτερο μεταξόνιο θα προσφέρει και μεγαλύτερη σταθερότητα στο πλαίσιο.
Η κατηγορία R5 είναι καινούρια. Εισάγεται από τη FIA για πρώτη φορά το 2013 και αφορά διεθνή πρωταθλήματα όπως το IRC, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και φυσικά και το WRC αλλά και εθνικά πρωταθλήματα. Τα αυτοκίνητα αυτής είναι της πιο γνωστής για τα ελληνικά δεδομένα, Ομάδας Α, τα οποία θα είναι τετρακίνητα χωρίς κεντρικό διαφορικό, με περιορισμό βάρους προς τα κάτω τα 1.200kg, με σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων και με πολλά εξαρτήματα κοινά προκειμένου να μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο το κόστος.
Ο κινητήρας τους θα είναι 1.6lt υπερτροφοδοτούμενος και όχι 2λιτρος όπως στα Super 2000 και ενώ το κόστος κτήσης μπορεί να είναι ακριβό, δηλαδή της τάξης των 250.000€, το κόστος συντήρησης θα είναι σημαντικά μειωμένο σε σχέση με ένα S2000. Είναι χαρακτηριστικό πως οι Γάλλοι της Peugeot θέτουν ως όριο για την αξιοπιστία του 208 τα 5.000 χιλιόμετρα και αυτό αναμφίβολα δείχνει πως μιλάμε για ένα αρκετά εξελιγμένο αγωνιστικό.
Για την Peugeot μάλιστα υπάρχει ένα ακόμη πλεονέκτημα, εκτός από την πολυετή εμπειρία και την τεχνογνωσία από το Peugeot 207 S2000. Ο κινητήρας των 1.6lt που θα φοράει το Peugeot 208 R5 είναι αρκετά δοκιμασμένος ήδη, έστω και αν αυτό συμβαίνει σε διαφορετικό αγωνιστικό πεδίο. Είναι ο κινητήρας του RCZ Racing Cup ο οποίος με τις ρυθμίσεις για τους αγώνες αντοχής αποδίδει 260ps και για τους αγώνες rally θα αποδίδει 280ps.
Κατά τα άλλα το Peugeot 208 για τις ανάγκες του R5 rally car έχει υποστεί «διαίτα» 40kg σε σχέση με το 207, ενώ το μακρύτερο μεταξόνιο θα προσφέρει και μεγαλύτερη σταθερότητα στο πλαίσιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου