Τρίτη 7 Αυγούστου 2012

Toyota Prius

Ακόμη και αν πρόκειται για υβριδικό μοντέλο, η εμφάνιση πάντοτε θα αποτελεί βασική παράμετρο για την εμπορική του πορεία. Και από την στιγμή που το σχήμα του προηγούμενου Toyota Prius εξακρίβωσε την αντοχή του στο χρόνο, το σχεδιαστικό τμήμα διατήρησε το βασικό καλούπι του αμαξώματος και έβαλε χέρι μονάχα στα σημεία, όπως στα φωτιστικά σώματα, που ενσωματώνουν την τεχνολογία LED, τη μάσκα, που εναρμονίζεται με το νέο προφίλ της εταιρείας, και διάφορες άλλες αλλαγές, που βελτιώνουν τον αεροδυναμικό συντελεστή Cd (στο 0,25 από 0,26). 
«Outside minimum, inside maximum» είναι το σχεδιαστικό μοτίβο των Ιαπώνων για το νέο Prius που είναι κατά 1,5 εκατοστά μακρύτερο (4,460 μέτρα συνολικό μήκος) και κατά 2 εκατοστά πλατύτερο (1,745 μέτρα). Το ύψος παραμένει το ίδιο (1,490 μέτρα), αλλά το υψηλότερο σημείο της οροφής έχει μεταφερθεί 10 εκατοστά προς τα πίσω, ώστε οι επιβάτες να έχουν περισσότερο χώρο. Οι ισχυρισμοί των ανθρώπων της Toyota επιβεβαιώνονται και στην πράξη, και μόνο αν κοντεύεις σε ανάστημα τα 1,90 μέτρα θα νιώσεις το κεφάλι σου να χαϊδεύει την οροφή. 
Μερικά από τα νέα στοιχεία που υπάρχουν στο νέο Prius είναι το Head Up Display (HUD), που απεικονίζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις υποδείξεις του navi στο παρμπρίζ. Προαιρετικά, υπάρχει η δυνατότητα της αυτόματης λειτουργίας του συστήματος κλιματισμού, όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σταθμευμένο και εκτεθειμένο στον ήλιο και χωρίς να λειτουργεί ο κινητήρας. Το σύστημα κλιματισμού στο Prius λειτουργεί καθαρά με ηλεκτρική ενέργεια, η οποία στην συγκεκριμένη περίπτωση προέρχεται από ειδικά πάνελ στο πίσω μέρος της οροφής που παράγουν ενέργεια από την ηλιακή ακτινοβολία (η οποία αποθηκεύεται στις μπαταρίες). 
Η σημαντικότερη αλλαγή στην υβριδική διάταξη του νέου Prius έχει να κάνει με την υιοθέτηση του νέου βενζινοκινητήρα των 1,8 λίτρων (αντί 1,5), που εξακολουθεί να λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, καθώς και τη χρήση ενός νέου ισχυρότερου ηλεκτροκινητήρα ισχύος 60 kW. Η συνδυασμένη απόδοση των δύο κινητήριων μονάδων διαμορφώνεται συνολικά στους 136 ίππους (αντί 110 του προηγούμενου Prius). Τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται μισό δευτερόλεπτο νωρίτερα (σε 10,4'') αλλά οι αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια, αφού η αύξηση της ισχύος είναι κάτι παραπάνω από αισθητή και το νέο Prius σου δίνει την εντύπωση πως κινείται σαφώς με μεγαλύτερη ευχέρεια και άνεση. Tα βελτιωμένα οδικά του χαρακτηριστικά γίνονται αντιληπτά από τα πρώτα χιλιόμετρα, καθώς το πάτημα του αυτοκινήτου είναι καλύτερο, εμφανίζοντας μεγαλύτερη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες αλλά και στις στροφές, παρόλο που η αίσθηση του τιμονιού εξακολουθεί να είναι μέτρια. Ο βενζινοκινητήρας μπορεί να μεγάλωσε σε χωρητικότητα, αλλά η αναβάθμιση του ηλεκτρικού δικτύου και των μπαταριών συνδράμουν στη μείωση της μέσης τυποποιημένης κατανάλωσης, που πέφτει στα 3,9 λίτρα / 100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται στην εντυπωσιακή τιμή των 89 γραμμ./χλμ. 
Οι αισθητήρες βροχής, η είσοδος χωρίς κλειδί σε όλες τις πόρτες, το cruise control, η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι, η premium επένδυση των καθισμάτων και οι ζάντες των 17'' προστίθενται στην έκδοση Advance, που στοιχίζει 28.350 €. Τέλος, η κορυφαία έκδοση Exclusive κοστίζει 29.550 € και διαθέτει επιπλέον ηχοσύστημα με CD Changer, αισθητήρες φώτων, αισθητήρες παρκαρίσματος κ.ά. Στον προαιρετικό εξοπλισμό συγκαταλέγονται -μεταξύ άλλων- το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, που «γράφει» και «μιλά» ελληνικά, η επαναστατική ηλιοροφή, που εκμεταλλεύεται την ηλιακή ενέργεια, το αυτόματο cruise control και τα δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου