Με τα βλέμμα στραμμένο στο μέλλον η Toyota επιδιώκει την επιστροφή της στις ρίζες που σταμάτησαν να απλώνονται μέχρι την τελευταία Celica. Βλέπετε, όπως αρκετές άλλες εταιρίες η κρίση ήταν ο βασικός παράγοντας περιορισμού που οδήγησε προς την παραγωγή μοντέλων με «οικονομικό/πράσινο» πρόσημο αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την σπορ διάθεση. Κακά τα ψέματα, όμως, αλλά ποιος κατασκευαστής δεν επιθυμεί στην γκάμα του ένα από τα καλύτερα «fancar» στην γκάμα του; Έτσι, μετά από περίπου τέσσερα χρόνια ζύμωσης (το concept είχε παρουσιαστεί το 2008) το GT86 αναβιώνει το σπορ προφίλ της Toyota και βρίσκεται καθ’ οδών αφού είναι περισσότερο από κοντά από ότι θα περιμένατε μιας και η διάθεσή του στην ελληνική αγορά ξεκινά μέσα Ιουνίου με εκτιμώμενη τιμή πώλησης περίπου στα 35.000€.
Το GT86 βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα και όπως είπαμε αποτελεί κοινό project με την Subaru, εξού και τα κοινά μηχανικά μέρη όπως ο δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας boxer που φέρει την υπογραφή της Toyota χάρη στο σύστημα DS-4. Πρόκειται για ένα σύστημα που ενσωματώνει διπλά μπεκ για άμεσο και έμμεσο ψεκασμό με στόχο την βέλτιστη κατανάλωση και εκπομπή ρύπων και τοποθετείται για πρώτη φορά σε ένα «επίπεδο» κινητήρα.
Σημειώστε πως το μοτέρ είναι ατμοσφαιρικό και η απόδοση του φτάνει τους 200 ίππους με όριο στροφών τις 7.400 σ.α.λ. Στην ερώτησή μας γιατί επιλέχτηκε ένας ατμοσφαιρικός δίλιτρος και όχι ένας μικρότερος τούρμπο οι Ιάπωνες μας είπαν πως στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου ταιριάζει ένα σύνολο με άμεση απόκριση και πλήρη γραμμική λειτουργία. Αν και οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες μας έχουν… κακομάθει η άποψη μου είναι πως 200 ίπποι για τα 1.239 κιλά του απόβαρου είναι μια χαρά και το μόνο που ίσως να ζητούσα είναι λίγη περισσότερη ροπή χαμηλά (μέγιστη τιμή 20,9 χλγμ./6.400-6.600 σ.α.λ.) καθώς η δύναμη ξετυλίγεται κυρίως από τις μεσαίες σ.α.λ. και πάνω.
Ακόμη και έτσι στον δρόμο το GT86 δεν μοιάζει, είναι μία παιχνιδομηχανή (όταν βέβαια είσαι μυημένος στο «ανάποδο» τιμόνι) με το μοτέρ να παράγει αγωνιστική χροιά, δίχως να ταλαιπωρεί ακόμη σε πολύωρες διαδρομές παρουσιάζοντας μεγάλη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και ικανοποιητική ηχομόνωση. Δίχως να περιαυτολογώ το στήσιμο του ιαπωνικού κουπέ είναι εξαιρετικό και άμεσο με καλή κατανομή βάρους (53:47) προσφέροντας ισορροπημένα και ζυγισμένα οδικά χαρακτηριστικά. Η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα είναι σφιχτή όσο πρέπει για καθημερινή αλλά και εξεζητημένη οδήγηση, το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση έχει το «βάρος» που θέλεις και ο επιλογέας των έξι σχέσεων «κουμπώνει» με υποδειγματική ακρίβεια (υπάρχει και αυτόματη έκδοση με επίσης έξι σχέσεις).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου