Παραδοσιακά, το Panda αποτελούσε μία αξιόλογη επιλογή για μικρές τσέπες, καθώς εκτός από τις ικανότητές του ως αυτοκίνητο πόλης έγινε γνωστό στις δύο προηγούμενες γενιές του και για τον προσιτό του χαρακτήρα. Αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να δώσει μεγάλη ώθηση στην τρίτη γενιά του ιταλικού μίνι, έτσι ώστε να παίξει και πάλι το ρόλο του πρωταγωνιστή της κατηγορίας. Επειδή όμως στους ανθρώπους της Fiat δεν αρέσει να αφήνουν τις εξελίξεις να δράσουν από μόνες τους, έπεσαν με τα μούτρα στο δυνατό τους χαρτί και το έκαναν ακόμη πιο ισχυρό, εμπλουτίζοντας τις αρετές του κατά πολύ σε σχέση με το παρελθόν.
Έτσι, το μικρό Panda μεγάλωσε σε όλους τους τομείς, με το μήκος του να ξεπερνά πλέον τα 3,65 μέτρα (+11,5 εκατοστά), το πλάτος τα 1,64 μέτρα (+6,5 εκατοστά) και το ύψος τα 1,55 μέτρα (+9 εκατοστά), ενώ και το μεταξόνιό του αγγίζει πλέον τα 2,3 μέτρα. Αυτή η αύξηση των διαστάσεων ήταν το βασικό συστατικό για να μετατραπεί το Panda από ένα συμπαθητικό μικρό σε ένα ολοκληρωμένο μίνι με αρκετά καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες μεσαίου αναστήματος και ορισμένες αποσκευές, που να καλύπτονται από τα 225 λίτρα του πορτμπαγκάζ. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να αυξηθεί κατά 35 επιπλέον λίτρα, αφού η πίσω σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη (διαδρομή 20 εκατοστών), φθάνοντας έτσι τα 260, ενώ αν τα καθίσματα πέσουν ο χώρος αυτός αγγίζει τα 870 λίτρα.
Αναμφίβολα, από τη στιγμή που απελευθερώθηκε η πετρελαιοκίνηση στις δύο μεγάλες πόλεις της χώρας οι κινητήρες diesel έχουν την τιμητική τους σε όσα μοντέλα έχουν την… πολυτέλεια να διαθέτουν μία τέτοια έκδοση. Το Panda ανήκει σε αυτή την κατηγορία, αφού εκτός από τον δικύλινδρο twinair και τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη διαθέτει και τον φημισμένο 1.3 Multijet δεύτερης γενιάς με απόδοση 75 ίππους. Ο turbodiesel αποδίδει σχεδόν 20 χλγμ. ροπής από πολύ χαμηλά (κάτω από τις 2.000 σ.α.λ.) και δεν χρειάζεται να ανεβάσει ο οδηγός στροφές για να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, εντός και εκτός πόλης. Το πεντάθυρο μίνι φθάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,8 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα πλησιάζει τα 170 χλμ./ώρα, ενώ ακόμη και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να πέσει κάτω από τα 5 λίτρα/100 χλμ. Το πετρελαιοκίνητο Panda οριακά δεν καταφέρνει να αποφύγει τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς εκπέμπει 104 γρ./χλμ., ενώ εξοπλίζεται και με σύστημα start/stop (εμφανίζει μία μικρή καθυστέρηση στο ξεκίνημα) για να εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή εξοικονόμηση καυσίμου.
Το Panda θα λέγαμε ότι συνολικά αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις και δείχνει να είναι σε θέση να προσφέρει πολύ περισσότερα από αυτά που αναλογούν στα 10.500 € που ζητά η βασική έκδοση. Η πλούσια έκδοση βέβαια με τον κινητήρα turbodiesel και εξοπλισμό με… όλα τα κομφόρ ζητά 13.600 €, ποσό που δεν είναι υψηλό αν σκεφτούμε πως το ιταλικό μικρό μπορεί να αποτελέσει το δεξί μας χέρι στην πόλη για αρκετά χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου