Δευτέρα 13 Αυγούστου 2012

Audi A1

Μπορεί εμείς να… παίζουμε με τη λέξη «σουπερ» και την κατηγορία που ανήκει το μικρό της Audi, όμως στις τάξεις της γερμανικής εταιρείας μόνο σαν παιχνίδι δεν έχουν δει την υπόθεση του A1. Αυτό βέβαια φάνηκε από την πρώτη στιγμή που ήρθε στο προσκήνιο η τρίθυρη εκδοχή του και επιβεβαιώθηκε με την έλευση του Sportback, αυξάνοντας σημαντικά τις επιλογές στο εξής.
Το πεντάθυρο μοντέλο διατήρησε σε γενικές γραμμές τις διαστάσεις ως είχαν, με το μήκος να παραμένει στα 3,95 μέτρα, το μεταξόνιο στα 2,47 μέτρα και μονάχα το ύψος να τσιμπάει 0,6 εκατοστά. Από σχεδιαστική άποψη, εκτός από τις χειρολαβές στις δύο επιπλέον πόρτες, ελαφρώς μακρύτερη είναι η οροφή (κατά 8 εκατοστά), ενώ κύριο χαρακτηριστικό των εκδόσεων Sportback είναι η διχρωμία του αμαξώματος.  
Από πλευράς χώρων, το πεντάθυρο A1 δεν υπόσχεται να μεταφέρει με μεγάλη άνεση 5 επιβάτες, όμως τα καταφέρνει σε ικανοποιητικό βαθμό, ειδικά εάν αυτοί που κάθονται στην πίσω σειρά δεν υπερβαίνουν το 1.80 σε ύψος. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 270 λίτρα, αριθμός που αντιστοιχεί και στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας, και, σε περίπτωση αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, μπορεί να φτάσει τα 920 λίτρα.
Όπως είπαμε και στην αρχή, το μοντέλο της δοκιμής μας εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο συνεργάζεται άψογα και ταχύτατα με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.4 TFSI με απόδοση 122 ίππων. Η ισχύς αυτή μένει μόνο στα χαρτιά, αφού στην πράξη η απόδοση του κινητήρα αλλά και η έκρηξη που προκύπτει στις αλλαγές από το S-Tronic σε κάνει να ορκίζεσαι πως το μοτέρ αυτό αποδίδει καμιά 140αριά ίππους.
Mε αυτόν κάτω από το καπό, το A1 Sportback χρειάζεται 9,0 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα και η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση καυσίμου δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 8,4 λίτρα/100 χλμ. μέσα στην πόλη. Το πεντάθυρο Audi εκπέμπει 126 γρ. CO2/χλμ. και ζητά 21.000 € στην απλούστερη έκδοση Attraction και 22.650 € στην Ambition που είχαμε στη διάθεσή μας. Επιπλέον 700 € για τις δύο παραπάνω πόρτες και 2.000 € για το αυτόματο κιβώτιο, που είναι όμως και σημαντικός τομέας στην προσδοκώμενη οδηγική απόλαυση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου