Το βλέπεις και υποθέτεις πως δεν χρειάζεται και πολύ για να αντιληφθείς την προέλευσή του. Κάτι η ονομασία του, κάτι το μεγαλοπρεπές παρουσιαστικό του, και μονομιάς θα στοιχημάτιζες πως το Chevrolet έχει «μεταναστεύσει» από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού για να αναζητήσει την τύχη του στην ανταγωνιστική ευρωπαϊκή αγορά κόντρα σε μεγάλα MPV όπως είναι τα Opel Zafira, Renault Scenic, Toyota Verso κ.ά. Λάθος! Το Orlando είναι το πρώτο πολυχρηστικό μοντέλο της Chevrolet που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για τα μέτρα και σταθμά του Ευρωπαίου και αυτό επιβεβαιώνεται από τις λίγες μέρες που συμβίωσα μαζί του.
To Orlando βασίζεται στην παγκόσμια πλατφόρμα D του ομίλου GM, που χρησιμοποιείται στο αδερφό Cruze και στο Opel Astra, και με την κατάλληλη επιμήκυνση (+8,5 εκ. στο μεταξόνιο) χωρά την επιπλέον σειρά καθισμάτων. Στο σύνολό του το βάρος του αμαξώματος ξεπερνά τον ενάμιση τόνο και την κίνηση αναλαμβάνει ένας δοκιμασμένος κινητήρας χωρητικότητας 1,8 λίτρων. Είναι ατμοσφαιρικός και αποδίδει 140 ίππους, με τη μέγιστη ροπή των 17,9 χλγμ. να εμφανίζεται στις 3.800 σ.α.λ. Η ισχύς του μοιάζει επαρκής, αν και ένα ισχυρότερο σύνολο θα ήταν σίγουρα ευπρόσδεκτο.
Λίαν ικανοποιητικές είναι και οι επιδόσεις, οι οποίες ευνοούνται εν μέρει από τη «μαζεμένη» κλιμάκωση του πεντατάχυτου κιβωτίου, αλλά στο ταξίδι η απουσία μίας ακόμη σχέσης γίνεται αισθητή, μιας και θα βοηθούσε στη μείωση των στροφών λειτουργίας του μοτέρ και κατ' επέκταση του παραγόμενου θορύβου. Επίσης, παρότι ο κινητήρας δεν συμπαθεί τις ψηλές στροφές, χαμηλά διαθέτει αρκετά αποθέματα ροπής -σύμφωνα με τον κατασκευαστή το 85% της ροπής είναι διαθέσιμο κάτω από τις 2.000 σ.α.λ.- και ιδιαίτερα στην πόλη είναι οικονομικός (η μέση κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί κοντά στα 10 λίτρα/100 χλμ.).
Το Orlando είναι ένα πρακτικό, ευρύχωρο και άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο, με καλά οδικά χαρακτηριστικά, τα οποία θα μπορούσαν να αναδειχθούν περισσότερο από έναν πιο δυνατό κινητήρα. Η ιδιαίτερη σχεδίαση του αμαξώματος το ξεχωρίζει από τον αχταρμά των υπόλοιπων MPV, ενώ από πλευράς εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας δεν απουσιάζει κάτι το σοβαρό. Η τιμή πώλησης (21.480 €) είναι λογική και σε συνδυασμό με το πρόγραμμα «απόσυρση-απόσυρση» το τελικό κόστος μειώνεται στα 18.480 €, αποτελώντας αν μη τι άλλο ένα μεγάλο δέλεαρ για την αγορά του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου