Ιδρύθηκε από τον Enzo Ferrari το 1929 ως Scuderia Ferrari με αντικείμενο την υποστήριξη οδηγών αγώνων και την υποστήριξη αγωνιστικών αυτοκινήτων για λογαριασμό της Alfa Romeo. Αυτό διήρκεσε μέχρι το 1938, οπότε η Alfa τον προσέλαβε επίσημα ως επικεφαλής της ομάδας αγώνων που είχε δημιουργήσει.
Το 1940 η Alfa κρατικοποιήθηκε από την φασιστική κυβέρνηση του
Μουσολίνι για να συμβάλει στην πολεμική προσπάθεια των δυνάμεων του
Άξονος.
Αυτό άφησε ανεπηρέαστη την μικρή εταιρεία του Enzo Ferrari, αλλά
επειδή η Alfa δεν συμμετείχε πλέον σε αγώνες και το συμβόλαιό της την
δέσμευε σε αποχή από αυτούς, η εταιρεία βρέθηκε πρακτικά χωρίς
αντικείμενο εργασιών. Μετονομάσθηκε, έτσι, σε AACF (Auto Avio Costruzioni Ferrari)
και κατασκεύαζε ειδικά εργαλεία μηχανολογικών κατασκευών και
ανταλλακτικά αεροσκαφών. Ο "Commendatore" (όπως ήταν το παρατσούκλι του Enzo) δεν έμεινε, ωστόσο, αδρανής: Κατασκεύασε το πρώτο αμιγώς δικό του
αυτοκίνητο (Tipo 815), το οποίο έμεινε χωρίς χρήση σε αγώνες (αν και
συμμετείχε στον αγώνα "Mille Miglia" του 1940). Το 1943 ο Ferrari αποφάσισε να μεταφέρει την εταιρεία στο Maranello, όπου και παραμένει
μέχρι σήμερα. Το μικρό εργοστάσιο δεν γλίτωσε από τους βομβαρδισμούς του
πολέμου: Καταστράφηκε το 1944 και ανοικοδομήθηκε το 1946.
Κατά τη διάρκεια της ιστορίας της, η εταιρεία έγινε γνωστή για τη συνεχόμενη συμμετοχή της στους αγώνες αυτοκινήτου και ειδικά στην Formula 1, όπου γνώρισε μεγάλες επιτυχίες, ειδικά στις δεκαετίες του 1950,1960 και 1970, στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και το διάστημα 1999 - 2004.
Η ομάδα κατέκτησε αρκετές φορές το Πρωτάθλημα κατασκευαστών και αρκετοί
οδηγοί της το Πρωτάθλημα Οδηγών.Ο ίδιος ο Enzo Ferrari διατήρησε τον έλεγχο του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας μέχρι τον θάνατό του, το 1988, σε ηλικία 90 ετών.
Τα αυτοκίνητα της Ferrari θεωρούνται από τα καλύτερα στον κόσμο, τόσο
κατασκευαστικά όσο και από άποψη επιδόσεων και γίνονται αντικείμενο
λατρείας από οπαδούς της αυτοκίνησης καθώς και σύμβολα κοινωνικού στάτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου