Το Lancia Fulvia ήταν ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο που παρήχθη από την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia μεταξύ του 1963 και του 1976. Αντικατέστησε τo Lancia Appia και αντικαταστάθηκε από το Lancia Beta.
Το Fulvia παραμένει, μέχρι σήμερα, ένα από τα πιο επιτυχημένα σε
πωλήσεις sedan της Lancia. Επιπρόσθετα, το μοντέλο έχει μείνει στην
ιστορία κυρίως για τις επιτυχίες του σε αγώνες αυτοκινήτων rally, με
κυριότερη την κατάκτηση της 1ης θέσης στο Διεθνές Πρωτάθλημα Ράλλυ το 1972.
Με ένα αμάξωμα σχεδιασμένο από τον Piero Castagnero, συνδύαζε την
παράδοση της πολυτελούς κομψότητας της Lancia, με μία τεχνολογική
επανάσταση κάτω από το καπό. Για πολλά χρόνια εθεωρείτο το πιο κομψό
sedan στην Ευρώπη.
Ο αρχικός κινητήρας του, ήταν ένα 4-κύλινδρος, διάταξης V-4 και
κυβισμού 1.091 cm³, που απέδιδε 58 hp και του προσέφερε μέγιστη ταχύτητα
140 km/h.
Ήταν εξοπλισμένο με πλήρως συγχρονισμένο κιβώτιο ταχυτήτων, 4
δισκόφρενα και μπροστινή ανάρτηση με διπλά τρίγωνα, που ξεπέρασε για
χρόνια όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα της τότε εποχής. Η πίσω ανάρτηση, αν
και έφερε άκαμπτο άξονα και εγκάρσιες λεπίδες, δεν κηλίδωσε τις θετικές εντυπώσεις για το μοντέλο.
Το 1964, προστέθηκε μία έκδοση 2C, εξοπλισμένη με διπλό καρμπυρατέρ και ισχύ 71 hp ενώ το 1967, η έκδοση 2C αντικαταστάθηκε από το sedan GT, που έφερε τον κινητήρα 1.216 cm³ ισχύος 80 hp της έκδοσης Coupé. Το 1968, παρουσιάστηκε η έκδοση GTE,
στην οποία ο κυβισμός του κινητήρα της αυξήθηκε στα 1.298 cm³, με 87
hp, προσφέροντας στο εντυπωσιακό αυτό sedan μέγιστη ταχύτητα 162 km/h.Τέλος 1970, η Lancia λανσάρισε τη δεύτερη έκδοση του Fulvia, με έναν αρκετά σημαντικό ανασχεδιασμό.
Η παραγωγή του Lancia Fulvia sedan σταμάτησε οριστικά στα τέλη του 1972, μετά από μία δεκαετία επιτυχίας, ενώ το Coupé το 1976. Αντικαταστάθηκε από το Lancia Beta,
για το οποίο οι μηχανικοί της Lancia, για πρώτη φορά, δανείστηκαν σε
μεγάλο βαθμό στοιχεία από το τεχνολογικό υπόβαθρο των τότε μοντέλων της Fiat.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου