Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

Ford Escort

Το Ford Escort ήταν ένα μικρό οικογενειακό όχημα που κατασκεύαζε το Ευρωπαϊκό τμήμα της Ford Motor Company από το 1968 μέχρι και το 2003. Το Ford Escort παρουσιάστηκε από την εταιρία στην Μεγάλη Βρετανία στο τέλος του 1967 και αμέσως μετά στο «Σαλόνι αυτοκινήτου των Βρυξελών» τον Ιανουάριο του 1968. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στην υπόλοιπη Ευρώπη ως εξέλιξη του Ευρωπαϊκού τμήματος της Ford.
 Το Escort διέθετε συμβατική πίσω κίνηση και ένα κιβώτιο με τέσσερις ταχύτητες (ή 3 ταχύτητες για το αυτόματο). Το Mark I χαρακτηρίζονταν από σύγχρονες με την εποχή του γραμμές σχεδίασης. Αυτές περιελάμβαναν τις λεπτές καμπύλες που εμπνέονταν από το μπουκάλι της Coca Cola και την γενικότερη σχεδιαστική γραμμή του Detroit την στενότερη μέση, αλλά και τις μπροστινές γρίλιες που μαζί με τα φώτα σχημάτιζαν ένα κόκαλο, την πλέον αναγνωρίσιμη ιδιαιτερότητα του αυτοκινήτου.
 Τα Escort αποδείχτηκαν ιδιαίτερα αποτελεσματικά ως αγωνιστικά αυτοκίνητα και τελικά αναδείχθηκαν σ' ένα από τα πλέον επιτυχημένα όλων των εποχών. Η αγωνιστική ομάδα της Ford πρακτικά ήταν ανίκητη στο τέλος της δεκαετίας του 60 και στην αρχή της δεκαετίας του 70. Η μεγαλύτερη δε νίκη τους, θεωρήθηκε αυτή του 1970, στον αγώνα «London to Mexico World Cup Rally» με οδηγό τον θρυλικό Φιλανδό Hannu Mikkola. Ακόμη και σήμερα τα Escort Mark I είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στους ερασιτεχνικούς αγώνες ταχύτητας. Ο κινητήρας της BDA κάνει έναν ιδιαίτερα διακριτικό γρύλισμα που ακούγεται από αρκετά μακριά όταν ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου