Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

Αερόψυκτοι κινητήρες

Ο αέρας ως ψυκτικό μέσο, χρησιμοποιείται στους κινητήρες εσωτερικής καύσεως, κυρίως στα αεροσκάφη, αφού εκεί υπάρχει σε αφθονία αλλά και στην κατάλληλη θερμοκρασία. Δείγματα καθαρά αερόψυκτων κινητήρων σε αυτοκίνητα είναι αρκετά σπάνια. Ο πιο συνηθισμένος αερόψυκτος κινητήρας είναι ο οριζόντιας κίνησης Boxer, που χρησιμοποιήθηκε πάρα πολύ από την Volkswagen και την Porsche αλλά και στις μοτοσυκλέτες της BMW.
 Στους "αερόψυκτους" κινητήρες η ψύξη επιτυγχάνεται με την ροή του αέρα κατευθείαν πάνω στα ζεστά μέρη του κινητήρα για να κρυώσουν.Οι περισσότεροι σύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσεως, ψύχονται από ένα κλειστό κύκλωμα που περιέχει νερό ή κάποιο ψυκτικό υγρό και διέρχεται μέσα από αγωγούς εσωτερικά του σώματος του κινητήρα. Εκεί τραβάει την θερμοκρασία, την μεταφέρει στο ψυγείο και την απελευθερώνει στην ατμόσφαιρα. Παρόλο που η τελική ψύξη γίνεται πάλι από τον αέρα, αυτού του τύπου οι κινητήρες ονομάζονται «Υδρόψυκτοι», λόγο του ψυκτικού υγρού. 
Αντίθετα, η θερμοκρασία σε έναν αερόψυκτο κινητήρα, μειώνεται με την κατευθείαν επαφή με τον αέρα. Συνήθως οι κινητήρες αυτοί εξοπλίζονται με μεταλλικά πτερύγια που καλύπτουν το εξωτερικό του κυλίνδρου που έχει ως τελικό αποτέλεσμα την αύξηση της επιφάνειας στην οποία επιδρά ο αέρας. Πολλές φορές η ψύξη υποβοηθείτε απο έναν ανεμιστήρα (έλικα).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου