Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

Audi Α3 1,4 TFSI

Εννιά ολόκληρα χρόνια έμελλε να περάσουν μέχρι η Audi να μας αποκαλύψει τον αντικαταστάτη του 2ης γενιάς A3 και πλέον, υποδεχόμαστε στην Ελληνική αγορά το νέο δημιούργημα της μάρκας στη μικρομεσαία κατηγορία. Στο νέο λοιπόν A3, αυτό που αποτελεί το χαρακτηριστικό του γνώρισμα, είναι η ολοκαίνουργια «ραχοκοκαλιά του» (πλατφόρμα MQB), η οποία είναι εντελώς νέα για όλο το Group VW και μάλιστα, το Α3 είναι το μοντέλο εκείνο που επιλέχθηκε για να μας τη γνωρίσει πρώτο απ’ όλα τα υπόλοιπα.
Η πλατφόρμα αυτή, εκτός της καινοτομίας του να μπορεί να αυξομειώνει τις διαστάσεις της και να χρησιμοποιείται σε πολλά διαφορετικά μοντέλα, συμβάλλει σημαντικά και στη μείωση του βάρους του νέου A3 που έρχεται πιο ελαφρύ από κάθε άλλη φορά, ώστε να προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2. 
Ο κινητήρας 1,4 TFSI του Audi A3  διαθέτει χωρητικότητα 1.395 κ.εκ. και συνολικά είναι πιο ελαφρύς κατά 21 κιλά σε σχέση με τον 1,4 TFSI του A3 2ης γενιάς. Η ονομαστική του απόδοση είναι 122 ίπποι στις 4.000 στροφές (αντί 125/5000 σ.α.λ. στο προηγούμενο Α3) και η μέγιστη ροπή του φθάνει τα 200 Nm διαθέσιμα από τις 1.400 στροφές (200 στις 1.500 σ.α.λ. πριν). Στην πράξη, το μοτέρ αυτό διακρίνεται για τη γραμμική απόδοση της ροπής του, με χαρακτηριστική απουσία κενών και ξεσπασμάτων, θυμίζοντας έτσι μεγαλύτερου κυβισμού ατμοσφαιρικό σύνολο. Έπειτα, οι επιταχύνσεις που προσδίδει στο πιο ελαφρύ αμάξωμα του νέου Audi A3 είναι αρκετά πιο γρήγορες σε σχέση με πριν, ενώ αποδεικνύεται πρόθυμο να ανεβάσει στροφές από το χαμηλό φάσμα τους και μέχρι και τον κόφτη. Το κιβώτιο από την πλευρά του διαθέτει 6 σχέσεις με σχετικά μακριά κλιμάκωση, με την 6η να είναι overdrive, συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης στο ταξίδι. Υπάρχει τέλος και σύστημα start-stop, με πολύ ομαλή λειτουργία και άμεση ενεργοποίηση/ απενεργοποίηση, το οποίο συμβάλει στον περιορισμό της κατανάλωσης του μοτέρ αυτού (5,2 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η Audi).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου