Το IS-F είναι η τρικλοποδιά της Lexus στο γερμανικό κατεστημένο των super sedan, αλλά έχει ως στόχο να λειτουργήσει με διπλό ρόλο για την ιαπωνική φίρμα πολυτελών αυτοκινήτων. Καταρχήν να δώσει λίγη από τη λάμψη του και στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας και κατά δεύτερο λόγο να προετοιμάσει το κοινό για την έλευση του νέου supercar της ιαπωνικής μάρκας, του LF-A. Μην ξεφεύγουμε όμως. Τα μοντέλα που έχει ως στόχο η Lexus είναι συγκεκριμένα: η BMW M3 και η Mercedes-Benz C 63 AMG.
Με 4.969 κ.εκ, ο κυβισμός του αλουμινένιου, hi-tech V8 που χρησιμοποιείται στο IS-F βρίσκεται ανάμεσα σ' αυτόν της Μ3 και της Mercedes C63 AMG. Βασίζεται στον αντίστοιχο V8 του LS460, αλλά έχει αποκτήσει βαλβίδες εισαγωγής από τιτάνιο, «κούφιους» εκκεντροφόρους χαμηλής τριβής και δεύτερη αντλία λαδιού ώστε ν' ανταπεξέρχεται με επιτυχία στις πλευρικές επιταχύνσεις, που μπορεί να επιτύχει το IS-F. H ισχύς φτάνει τους 422 ίππους στις 6.600 σ.α.λ, τη στιγμή που η ροπή αγγίζει τα 52 χλγμ. στις 5.100 σ.α.λ. Συνεπώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 4,5'' και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Ένα από τα χαρακτηριστικά του IS-F είναι το «έξυπνο» κιβώτιο των οκτώ (!) σχέσεων με την ονομασία Sport Direct Shift. Αποτελεί εξέλιξη του αυτόματου κιβωτίου που παρουσιάστηκε στο LS 460, αλλά έχει επανασχεδιαστεί με στόχο να συνδυάσει τις αρετές ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με αυτές ενός κλασικού αυτόματου. Mε τον επιλογέα στο D, το κιβώτιο του IS-F λειτουργεί όπως ένα νορμάλ αυτόματο κιβώτιο. Στη θέση Μ, όμως, ο μετατροπέας ροπής «κλειδώνει» μόνιμα στις σχέσεις 2-8, με το εξελιγμένο λογισμικό να του δίνει τη δυνατότητα να επιτυγχάνει αλλαγές σε μόλις 0,1''. Σύμφωνα με τη Lexus, οι αλλαγές είναι ταχύτερες κι απ' τις αντίστοιχες στο σύστημα F1 της Ferrari F430.
Πάντως με 4 κιλά/ίππο και με το σύστημα ευστάθειας απενεργοποιημένο δεν φαντάζει δύσκολο στον έμπειρο οδηγό να διαγράφει εντυπωσιακά τόξα με το πίσω μέρος. Σίγουρα το IS-F είναι πολύ πιο εστιασμένο στην οδηγική απόλαυση από οποιοδήποτε άλλο Lexus μέχρι σήμερα. Ένα πρόβλημα πάντως που εντοπίζουμε είναι το αυξημένο βάρος του, που φτάνει τα 1.716 κιλά.
Όπως και να έχει πάντως το IS-F αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στην απαιτητική κατηγορία των super sedan. Εκτός από γρήγορο και σπορ, είναι πρακτικό (τετράθυρο), δυναμικό και αξιόπιστο. Στην Ελλάδα αναμένεται στο προσεχές μέλλον και η τιμή του θα είναι αυτή που θα καθορίσει πολλά για το εμπορικό του μέλλον. Γιατί η αξία του στο χρηματιστήριο της κατηγορίας είναι δεδομένη..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου