Μιλάμε για ένα μοντέλο που
άλλαξε τα δεδομένα στην κατηγορία των supermini από το 1993 που
πρωτοεμφανίστηκε. Από τότε μετρά πέντε γενιές, σήμερα πωλείται σε 66
χώρες και έχει αποκτηθεί από περίπου 8,5 εκ. «πουντάκηδες». Στην 1η του
γενιά πρόβαλε το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, στη συνέχεια απέκτησε
κιβώτιο CVT και μετά τον αξιόλογο κινητήρα Multijet των 1,3 λίτρων.
Σήμερα το Fiat Punto προκαλεί τον ανταγωνισμό του με τον νέο δικύλινδρο
Twinair.
Γνωστός από το 500 και με τη Mito να τον προσδοκεί, ο δικύλινδρος
κινητήρας των 900 κ.εκ. τοποθετείται για πρώτη φορά στο ανανεωμένο Punto
(σκέτο Punto, το πρόθεμα Evo ή το Grande καταργείται). Η πρώτη μας
οδηγική εντύπωση έγινε στους ιταλικούς δρόμους, όπου το μοτέρ με τον
χαρακτηριστικό «αγωνιστικό» ήχο έδειξε να μην προβληματίζεται από τον
-μεγαλύτερο του 500- όγκο του Punto.
Κατά την παρουσίαση της νέας έκδοσης του Punto οι Ιταλοί στάθηκαν
ιδιαίτερα στην προσπάθεια του περιορισμού των δονήσεων από το δικύλινδρο
σύνολο, κάτι που επιβεβαιώθηκε και στην πράξη από τα πρώτα χιλιόμετρα.
Στο ταμπλό υπάρχει ένας διακόπτης για τη επιλογή δύο προγραμμάτων
χαρτογράφησης του κινητήρα (η ζωηρή normal και η οικονομική eco), ενώ
αξιοσημείωτη είναι η εκπομπή CO2 (99 γρ./χλμ.) που απαλλάσσει από τέλη
κυκλοφορίας. Η έκδοση Twinair θα είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά από
το Μάιο, με ενδεικτική τιμή πώλησης από 13.400 €.
Οι υπόλοιπες εκδόσεις του ανανεωμένου Punto είναι ήδη διαθέσιμες στην
ελληνική αγορά και οι τιμές πώλησης φαίνονται στον σχετικό πίνακα (οι
τιμές ξεκινούν από την τρίθυρη έκδοση). Στον αισθητικό τομέα οι
εξωτερικές αλλαγές εντοπίζονται στο βαμμένο εμπρός μέρος στο χρώμα του
αμαξώματος, στη μάσκα, στους προφυλακτήρες, στις νέας σχεδίασης ζάντες
αλουμινίου. Στο εσωτερικό η κεντρική κονσόλα διαφοροποιείται ανάλογα με
την έκδοση εξοπλισμού. Αξίζει να σημειωθεί πως είχαμε την ευκαιρία να
οδηγήσουμε και την τετρακίνηtη ντίζελ έκδοση (2.0 Multijet με 170
ίππους) του Freemont, αλλά η διάθεσή της στην εγχώρια αγορά παραμένει
αμφίβολη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου