Φαινομενικά, το project Countryman μοιάζει με εύκολη υπόθεση, σαν να πήραν οι σχεδιαστές το τελευταίο απόσταγμα από τη δημιουργία του Ισιγόνη και να το διόγκωσαν. Εν μέρει κάτι τέτοιο ισχύει, αλλά αν προσέξεις σημείο προς σημείο το αμάξωμα θα διαπιστώσεις τη μαεστρία του σχεδιαστικού τμήματος. Δίχως να αναλύσουμε τα σχεδιαστικά τρικ του Countryman με το πρησμένο παρουσιαστικό, η αλήθεια είναι πως από κοντά δείχνει πολύ πιο κόμπακτ, έστω κι αν στέκεσαι εμπρός από το μακρύτερο ΜΙΝΙ. To θέμα είναι πως αρέσει, διαθέτει μπόλικες δόσεις στυλ και ξέρει πώς να μαγνητίζει τα βλέμματα.
«ALL4» ονομάζεται το σύστημα τετρακίνησης με το οποίο εξοπλίζεται το μοντέλο της δοκιμής μας. Για την ακρίβεια, η τετρακίνηση (με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη και κατανομή 50/50 σε κανονικές συνθήκες) αποτελεί αποκλειστικό -και προαιρετικό- προνόμιο μόνο της ισχυρότερης έκδοσης Countryman S, που εξοπλίζεται με τον turbo κινητήρα 1,6 λίτρων και εξάρι μηχανικό κιβώτιο. Οπτικά δεν χρειάζεται να είσαι ιδιαίτερα παρατηρητικός για να ξεχωρίσεις τα τετρακίνητα διακριτικά, το λογότυπο S αλλά και τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, που υπάρχουν μόνο στο ισχυρότερο Countryman.
Από πλευράς επιδόσεων, οι 184 ίπποι κάνουν λιγότερο αισθητή την παρουσία τους σε σχέση με το… κανονικό Cooper S, ενώ η κατανάλωση «παίζει» στα 11-12 λίτρα/100 χλμ. Λογικό είναι, καθώς το απόβαρο του αρκετά βαρύτερου Countryman φτάνει τα 1.380 κιλά. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων δεν λέω πως το αυτοκίνητο είναι αργό, τουναντίον. Όπως επίσης δεν λέω πως δεν είναι οδηγοκεντρικό, αλλά, όπως και να το κάνουμε, τα επιπλέον κιλάκια και οι αυξημένες διαστάσεις κόβουν μέρος της ευχαρίστησης.
Τα τουλάχιστον 32.750 € που ζητά το τετρακίνητο Countryman S δεν είναι και λίγα για ένα SUV με περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες (λόγω απόστασης από το έδαφος). So what; Υπάρχουν άλλα τετρακίνητα γι' αυτή τη δουλειά, όμως. Το γερμανικό crossover απευθύνεται σε ένα διαφορετικό κοινό, με προτεραιότητα το lifestyle. Ακριβώς γι' αυτό το λόγο θα προτιμούσα κάποια από τις απλές δικίνητες εκδόσεις, συγκεκριμένα την Cooper με τους 122 ίππους (από 25.500 €). Φυσικά, για όσους βάζουν πάνω από όλα το lifestyle υπάρχει και η One, με τους 98 ίππους (από 22.950 €). Εσείς αποφασίζετε, λοιπόν…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου