Παρασκευή 3 Αυγούστου 2012

Alfa Romeo 159 ΤΒi

Ένας νέος κινητήρας αρκεί πολλές φορές για να δώσει ζωντάνια και δυναμική σε ένα μοντέλο που τη χρειάζεται. Το μεσαίο σεντάν της ιταλικής φίρμας είχε μέχρι στιγμής όλη τη φινέτσα και το στυλ που απαιτείται για να φαίνεται πάντα σύγχρονο, όχι όμως και ένα μηχανικό σύνολο που να κάνει πραγματικά τη διαφορά. Και επειδή οι Ιταλοί ό,τι κάνουν το κάνουν με νόημα και ιδιαίτερο τρόπο, «ξέθαψαν» μία ιστορική χωρητικότητα (1.750 κ.εκ) από τη δεκαετία του ΄60, όταν τα πετυχημένα σεντάν, όπως η GT Veloce 1750, απέδιδαν 118 ίππους.
Και για να είσαι ανταγωνιστικός σήμερα πρέπει να προσφέρεις συνεχώς το κάτι παραπάνω. Αρχικά, λίγες πινελιές για να μπούμε στο κλίμα και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε και στο… ψητό. Οι τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo, που ξεχωρίζουν μέσα από τις εντυπωσιακές ζάντες 18 ιντσών, συνδυάζουν το… τερπνόν μετά του ωφελίμου και μαζί με το κόκκινο λογότυπο TBi στο πίσω μέρος αποτελούν τα σημάδια από τα οποία μπορεί να ξεχωρίσει κανείς την καυτή Alfa Romeo 159 ΤΒi από τις «απλές» εκδόσεις. 
Ο ισχυρός turbo κινητήρας άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 1.742 κ.εκ., που κίνησε για πρώτη φορά πρόσφατα τη Lancia Delta, εξοπλίζει την ισχυρότερη 159 αποδίδοντας 200 ίππους και περισσότερα από 32 χλγμ. ροπής. Σε συνδυασμό με τη στιβαρή αίσθηση που έχει στο δρόμο το ιταλικό σεντάν και τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, καταλαβαίνει κανείς ότι δίψαγε τόσο καιρό για μία ισχυρή καρδιά που θα κινεί με μεγάλη άνεση τον ενάμιση τόνο και δεν θα «ντροπιάζεται» κάθε φορά που επιχειρεί ένα σβέλτο προσπέρασμα. Η 159 των 200 ίππων όχι μόνο δεν ντροπιάζεται, αλλά λυσσάει κάθε φορά που πατάς λίγο παραπάνω το γκάζι, αφού ξεπεράσεις τη μικρή αναμονή ώσπου να πάρει τα πάνω του το turbo μετά τις 2.000 σ.α.λ. Τότε το ακούς να σφυρίζει μελωδικά και οι εμπρός τροχοί να σπινάρουν μέχρι να αλλάξεις σχέση στο 6-άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Για όσους τους αρέσει να μιλούν με νούμερα, να πούμε πως τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,7΄΄. 
Το τιμόνι, παραδοσιακά για 159, είναι ακριβές σε αίσθηση και η θέση οδήγησης ό,τι πρέπει για πιο γρήγορες βόλτες, ενώ οι στραμμένες προς τον οδηγό ενδείξεις στο ταμπλό, και κυρίως αυτή της πίεσης του turbo, σε φτιάχνουν ακόμη περισσότερο. Από την άλλη βέβαια η απόλαυση του γκαζιού πληρώνεται, όχι τόσο με την αγορά -αφού η 159 ΤΒi ξεκινά από 27 χιλιάρικα- αλλά με την κατανάλωση καυσίμου, που δύσκολα συγκρατείται κάτω από 12-13 λίτρα / 100 χλμ. Το γεγονός αυτό λίγο ενδιαφέρει κάποιον που γλυκοκοιτάζει την 159 και ο μόνος του ενδοιασμός μέχρι τώρα είχε να κάνει με τις επιδόσεις, αφού η νέα ζωή «TBi» ολοκληρώνει το πακέτο…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου