Σάββατο 2 Ιουνίου 2012

Alfa Romeo 166

            Η Alfa Romeo 166 είναι ένα πολυτελές sedan αυτοκίνητο, που παρήχθη από την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Alfa Romeo, μεταξύ του 1998 και του 2007.
            Η προκάτοχος Alfa Romeo 164, που κυκλοφόρησε το 1987, ήταν αρχικά πολύ επιτυχημένη, αλλά μετά από μερικά χρόνια οι πωλήσεις της μειώθηκαν σημαντικά. Το 1992, υπέστη ένα facelift - συνήθως όμως μετά από δύο έως τρία έτη από κάθε ανανέωση, η Alfa Romeo παρουσιάζει τον διάδοχο του κάθε μοντέλο. Ειδικότερα, ωστόσο, με την 164, μεσολάβησαν 6 έτη ακόμα πριν εμφανιστεί η διάδοχός της, η Alfa Romeo 166. Αυτό οφειλόταν σε δύο λόγους:
  • Πρώτον, ότι η Alfa Romeo στα μέσα της δεκαετίας του 1990 είχε δώσει προτεραιότητα στις πιο εμπορικές κατηγορίες αυτοκινήτων και είχε επικεντρωθεί κυρίως στην εξέλιξη της Alfa 145/146 και της GTV και Spider, διαθέτοντας τα περισσότερα κονδύλια σε αυτές.
  • Δεύτερον, επέλεξε για πρώτο μοντέλο με την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, τον εκπρόσωπο της μάρκας στην μεσαία κατηγορία, δηλαδή την διάδοχο της μεσαίας Alfa Romeo 155. Ο αντικαταστάτης της, η Alfa Romeo 156, ήταν μία μεγάλη επιτυχία και όλα τα μοντέλα που κυκλοφόρησαν μετά, ακολούθησαν την ίδια σχεδιαστική ταυτότητα.
            Αν και η 166 απέσπασε θετικά σχόλια από τον Τύπο αυτοκινήτου, ακόμα και από επώνυμους δημοσιογράφους, μεταξύ των οποίων και ο Jeremy Clarkson της γνωστής βρετανικής εκπομπής Top Gear, ωστόσο οι υποψήφιοι αγοραστές κράτησαν απόσταση. Πιθανολογείται ότι ο κυριότερος λόγος ήταν οι ταχείς ρυθμοί τιμολογιακής απαξίωσης των μεταχειρισμένων ιταλικών αυτοκινήτων, ιδίως στους μεγαλύτερους κυβισμούς. Η μακρά περίοδος παραγωγής της προκατόχου 164, φαίνεται ότι έπαιξε επίσης σημαντικό ρόλο. Εάν η Alfa Romeo είχε εισάγει σχετικά νωρίς την διάδοχο της 164, όταν οι πωλήσεις είχαν μόλις αρχίσει να μειώνονται, πολλοί ιδιοκτήτες 164 πιθανώς να την είχαν αντικαταστήσει με την διάδοχό της.
            Πρακτικώς, μόνο στην Ιταλία γνώρισε κάποια απήχηση, ενώ σε όλες τις εξαγωγικές αγορές ο αριθμός των 166 που κυκλοφόρησαν ήταν ελάχιστος και ειδικότερα στην Ελλάδα εντελώς μηδαμινός. Το αποτέλεσμα ήταν να παραχθούν μόλις 101.000 αντίτυπα της Alfa Romeo 166. Από την άλλη όμως, λόγω του μικρού αριθμού αντιτύπων της, αναμένεται να γίνει άκρως συλλεκτική στο μέλλον.
           Το 2003, η 166 υπέστη ένα έντονο λίφτινγκ, ιδίως στο μπροστινό ρύγχος, το οποίο επανασχεδιάστηκε έτσι ώστε να ταιριάξει καλύτερα με την σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, που είχε πρωτοεισάγει η Alfa Romeo 156, το 1997. Ωστόσο, η ανανέωση δεν μπόρεσε να φέρει ανάκαμψη στις διαρκώς φθίνουσες πωλήσεις. Μάλιστα από τον Οκτώβριο του 2005 σταμάτησε να παράγεται σε δεξιοτίμονη έκδοση, λόγω ανυπαρξίας ζήτησης στα κράτη με το τιμόνι δεξιά. Τελικώς, 2 έτη μετά από αυτό, αποσύρθηκε εντελώς από την παραγωγή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου