Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Porsche 959


        H Porsche 959 ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, που παρήχθη από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Porsche μεταξύ του 1986 και του 1988, αρχικά ως αγωνιστικό σε αγώνες δρόμου και αργότερα ως αυτοκίνητο παραγωγής. Σχεδιάστηκε έτσι ώστε να συμμορφώνεται στους κανονισμούς έγκρισης της FIA της τότε εποχής, που υποχρέωναν τους κατασκευαστές αγωνιστικών αυτοκινήτων να κατασκευάζουν τουλάχιστον 200 αυτοκίνητα παραγωγής ετησίως για κάθε αγωνιστικό μοντέλο που συμμετείχε σε αγώνες. Κατά την περίοδο διάθεσής του, θεωρούνταν το πιο τεχνολογικά εξελιγμένο αυτοκίνητο δρόμου. Ήταν ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα υπέρ υψηλών επιδόσεων που χρησιμοποίησαν σύστημα τετρακίνησης, δίνοντας τις βάσεις για την θέσπιση της τετρακίνησης ως στάνταρ σε όλες τις μελλοντικές εκδόσεις της 911 turbo.
         Η έκδοση αυτοκινήτου παραγωγής της 959 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1985, ως μοντέλο 1986, αλλά η παραγωγή της καθυστέρησε πάνω από 1 χρόνο, λόγω πλήθους τεχνικών προβλημάτων. Οι πρώτες παραδόσεις έλαβαν χώρα μόλις το 1987 με επίσημη τιμή 420.000 Γερμανικά Μάρκα και δύο επίπεδα φινιρίσματος, «Sport» και «Komfort», που αναφέρονταν στην αγωνιστική έκδοση και την έκδοση δρόμου. Ακόμα και αυτή η τιμή πώλησης, ωστόσο, ήταν λιγότερο από το μισό του κόστους παραγωγής του μοντέλου και τελικώς η παραγωγή της 959 έληξε το 1988 αφού είχαν κατασκευαστεί  συνολικά 337 αντίτυπα. Ένα από αυτά υπάρχει στο μουσείο της Porsche     
στην Στουτγκάρδη.                  
            Το  1992 η Porsche κατασκεύασε 8 επιπλέον αντίτυπα σειράς 959, από εξαρτήματα και ανταλλακτικά. Και τα 8 αντίτυπα έφεραν το επίπεδο φινιρίσματος «Komfort»: τα 4 ήταν κόκκινα και 4 ακόμα ασημί και ήταν πάρα πολύ ακριβότερα (747.500 Γερμανικά Μάρκα) από τα παλαιότερα (420.000 Γερμανικά Μάρκα). Όλα πωλήθησαν σε επιλεγμένους συλλέκτες, αφού είχαν οδηγηθεί και δοκιμαστεί για κάποιο διάστημα από το προσωπικό της εταιρείας.
          Για ένα μικρό διάστημα, η 959 κατείχε τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής, ρεκόρ που κατερρίφθη στα τέλη του 1987 από την Ferrari F40, η οποία ήταν πρακτικώς στην εποχή της ο μόνος αντίπαλος της 959 στην κατηγορία των σπορ υπεραυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων. Ο μικρός αριθμός αντιτύπων και η απόδοση του αυτοκινήτου διατηρούν σήμερα τις τιμές του σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα. Το 2004, το περιοδικό Sports Car International ονόμασε την 959 το κορυφαίο αυτοκίνητο στον κατάλογο των Κορυφαίων Σπορ Αυτοκινήτων της δεκαετίας του 1980.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου