Το Mercedes-Benz 600, ήταν ένα υπερπολυτελές αυτοκίνητο που παρήχθη από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Mercedes-Benz μεταξύ του 1964 και του 1981,
σε περιορισμένα αντίτυπα. Για σχεδόν 2 δεκαετίες ήταν ένα από τα
ακριβότερα αυτοκίνητα στην παγκόσμια αγορά και, με διαφορά, το
ακριβότερο Mercedes-Benz.
Η εξέλιξη του 600 άρχισε στα μέσα της δεκαετίας του 1950.
Ο Nallinger Fritz, ένας μηχανικός που κατείχε ηγετικό ρόλο στην
Mercedes-Benz, προώθησε την ανάπτυξη ενός «υπερπολυτελούς αυτοκινήτου,
για άνεση, ταξίδια και διασκέδαση». Οι προγραμματιστές πήραν εντολή να
δημιουργήσουν ένα μοντέλο με ιδιαίτερα μακρύ μεταξόνιο. Το 1960
η μελέτη ολοκληρώθηκε και ακολούθησαν δώδεκα διαφορετικές σειρές
ελέγχου του προτύπου που διέθετε τα ακριβή χαρακτηριστικά του τελικού
αυτοκινήτου.
Τελικώς, το Mercedes-Benz 600 παρουσιάστηκε το Σεπτέμβριο του 1963 στo διεθνές σαλόνι αυτοκινητου της Φρανκφούρτης. Μόλις δύο εβδομάδες νωρίτερα πάντως, το 600 είχε παρουσιαστεί σε δέκα δημοσιογράφους αυτοκινήτου από όλο τον κόσμο. Το «Grand Mercedes» (Μεγάλο Mercedes) έγινε δεκτό με
ενθουσιασμό από τον Τύπο και το κοινό. Θεωρήθηκε το πιο σύγχρονο
αυτοκίνητο του κόσμου, καθώς διέθετε αυτόματο κιβώτιο, κλιματισμό,
υδραυλικό τιμόνι, δισκόφρενα και στους 4 τροχούς, αερανάρτηση, ηλεκτρικά
καθίσματα, ηλεκτρικά παράθυρα, τηλέφωνο, ενώ μπορούσε να παραγγελθεί ακόμα και με τηλεόραση. Η τιμή του ήταν εξαιρετικά υψηλή: στη Γερμανία, κατά την έναρξη των πωλήσεων το 1964, κόστιζε 56.500 Γερμανικά μάρκα.
Η πρώτη πετρελαϊκή κρίση του 1973 και η ταυτόχρονη εισαγωγή του Mercedes-Benz S-Class μείωσαν κατακόρυφα τη ζήτηση. Στα μετέπειτα
χρόνια, συνέχισε να παράγεται σε ελάχιστα αντίτυπα και να διατίθεται
μόνο κατόπιν παραγγελίας, χωρίς να υπάρχει πλέον στις αντιπροσωπείες. Το
τελευταίο W100 κύλησε από τη γραμμή παραγωγής τον Ιούνιο του 1981. Συνολικά 2.677 αντίτυπα παρήχθησαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου