Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2012

Nissan Leaf

Φυσικά, όταν έχεις την ευκαιρία να πάρεις µια γεύση από το µέλλον της αυτοκίνησης και µάλιστα στην ελληνική άσφαλτο δεν µπορείς να αρνηθείς, όση δουλειά και αν σε περιµένει στο γραφείο, ό,τι άλλο και αν έχεις να κάνεις.
Ένα από τα µεγαλύτερα ζητήµατα σε ένα ηλεκτροκίνητο είναι η αυτονοµία του -κατ' επέκταση ο χρόνος φόρτισης- και φυσικό είναι µία από τις µεγαλύτερες ανησυχίες ενός υποψήφιου κατόχου ανάλογου αυτοκινήτου να εστιάζεται στα χιλιόµετρα που µπορεί να διανύσει προτού αδειάσουν οι µπαταρίες. Στο Leaf υπάρχει µια λειτουργία που δείχνει σε πραγµατικό χρόνο τα αποθέµατα της µπαταρίας και την απόσταση που µπορεί να διανύσει κανείς, καθώς και τα κοντινά σηµεία ανεφοδιασµού. Φυσικά, σηµεία ανεφοδιασµού στη χώρα µας δεν υπάρχουν (η EKO ανακοίνωσε πως σταδιακά θα εφοδιάσει κάποια πρατήριά της µε ταχυφορτιστές). Πάντως το Leaf µπορεί να κινηθεί για περίπου 100 χλµ., τα οποία, σύµφωνα µε τους ανθρώπους της Nissan, δεν κοστίζουν πάνω από 1,6 ευρώ (1 ευρώ µε νυχτερινό ρεύµα), ενώ η φόρτιση µπορεί να γίνει µε δύο τρόπους από τις υποδοχές στο ρύγχος του αυτοκινήτου: η αριστερή υποδέχεται ταχυφορτιστή για φόρτιση κατά 80% σε περίπου 30 λεπτά, ενώ η δεξιά φορτίζει µε σπιτικό ρεύµα περίπου σε 8 ώρες.
Μηχανικά φασαριόζικα µέρη δεν υπάρχουν και το µόνο που ακούς είναι το ελαφρύ σφύριγµα του ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει 108 ίππους µε 28,5 χλγµ. ροπής από την έναρξη κίνησης µέχρι τις 3.000 σ.α.λ., κινώντας µε χαρακτηριστική ευελιξία τους 1,6 τόνους του αµαξώµατος. Στο hi-tech εσωτερικό µε το πλήθος ψηφιακών ενδείξεων που ενηµερώνουν τον οδηγό π.χ. για την ενέργεια, τη θερµοκρασία και τη διάρκεια ζωής των µπαταριών, οι χώροι είναι µεγάλοι και άνετοι, ενώ η έξυπνη τοποθέτηση των µπαταριών στο δάπεδο εξασφαλίζει ένα ευρύχωρο πορτµπαγκάζ.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου