Τετάρτη 8 Αυγούστου 2012

Alfa Romeo Giulietta

Μπορεί να κυκλοφορεί εδώ και μερικούς μήνες στους ελληνικούς δρόμους, όμως ακόμη και τώρα ελάχιστοι (για να μην πούμε κανείς) μένουν ασυγκίνητοι στη θέα της Alfa Romeo Giulietta. Θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι το πιο λαμπερό μικρομεσαίο που κυκλοφορεί, με ντιζάιν βγαλμένο από το πιο ερωτικό παραμύθι. Καλά όλα αυτά, αλλά τι να τα κάνεις αν οι συγκινήσεις δεν μεταφέρονται και στον οδηγό της, που στο κάτω κάτω αξίζει να την απολαμβάνει περισσότερο από τον καθένα; Για τους άκρως απαιτητικούς, που δεν ενθουσιάζονται από τις εκδόσεις των 120 και 170 ίππων, η λύση ακούει στο όνομα Quadrifoglio Verde. 
Η έκδοση με το τριφύλλι στο «πέτο», εφοδιάζεται με υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.750 κ.εκ., τον γνωστό TBi, που για χάρη της Giulietta αποδίδει 235 ίππους. Η κορυφαία έκδοση του ιταλικού μοντέλου λογικά θα αποτέλεσε την αφορμή για τη φράση «είμαι η τεχνολογία» στο γνωστό διαφημιστικό σποτ, αφού το ισχυρό μοτέρ διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού, διπλό συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των εκκεντροφόρων εισαγωγής-εξαγωγής, αλλά και το σύστημα scavenging, που περιορίζει την υστέρηση στην εμπλοκή του turbo όταν πατάμε απότομα το γκάζι. 
Η μπόλικη τεχνολογία έχει ως αφορμή η κατανάλωση καυσίμου να περιορίζεται σημαντικά στο ταξίδι, αφού σε νόμιμες ταχύτητες και μετά από διαδρομή 800 χλμ. το οικονομόμετρο σταμάτησε στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. Αυτό δεν συνέβη, όμως, και μέσα στην πόλη, όπου η κατανάλωση σκαρφαλώνει κατά 3-4 λίτρα/100 χλμ. Εκεί που πραγματικά δεν σε νοιάζει τι γίνεται με το δείκτη της βενζίνης είναι σε κλειστές διαδρομές, όταν αποφασίσεις να γυρίσεις το διακόπτη του DNA στο Dynamic. Κάθε γκαζιά σε κολλάει στα δερμάτινα σπορ καθίσματα και σε κάνει να παθιάζεσαι με το ιταλικό GT. Στις στροφές, το αμάξωμα της Giulietta γέρνει ελάχιστα, εμπνέοντάς σου εμπιστοσύνη ενθαρρύνοντας για να συνεχίσεις σε γρήγορους ρυθμούς. 
Το κοφτερό τιμόνι αποτελεί έναν καλό σύμμαχο όσον αφορά τη σπορ οδήγηση και, παρόλο που ο επιλογέας θα μπορούσε να έχει πιο ακριβή αίσθηση, ο συνδυασμός των δύο σου δίνει την εντύπωση πως βρίσκεσαι σε καλοστημένο, ισορροπημένο, γρήγορο hatch που δεν θυσιάζει την άνεση. Γενικότερα, η QV σε βάζει γρήγορα στο σπορ κλίμα με ένα γλυκό τρόπο που δεν επισκιάζει την καθημερινότητα. Έτσι κι αλλιώς, η σημερινή εποχή επιτάσσει αυτοκίνητα που είναι ικανά να τα κάνουν όλα. Να στρίβουν με ακρίβεια, να φτάνουν τα 0-100 χλμ. σε 6,8 δευτερόλεπτα, να χωρούν την οικογένεια, να τα ερωτεύεσαι με μια ματιά και να είναι προσιτά στην αγορά τους. Το τελευταίο θα το κρίνετε εσείς, καθώς η πανίσχυρη Giulietta ζητά 31.200 €, δηλαδή γύρω στα 1.500 € λιγότερα από ένα VW Golf GTI και 4.000 € λιγότερα από ένα Renault Megane RS. Πάντα, όμως, όταν θες να τα έχεις όλα πρέπει να βάλεις το χέρι στην τσέπη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου