Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2012

Ford Mustang GT

Η παλιά Mustang αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα και πιο... «γρηγοροπουλημένα» αυτοκίνητα στις ΗΠΑ. Όταν πρωτοβγήκε στην παραγωγή, οι υποψήφιοι αγοραστές έκαναν ουρά έξω από τις αντιπροσωπείες για την απόκτησή της. Η μανία αυτή συνεχίστηκε με την ανάδειξη της Mustang ως... σταρ του σινεμά, ακόμα και σε σύγχρονες ταινίες. Η Mustang συνεπώς είναι ένα από τα αυτοκίνητα που, όπως η Jaguar E type και το ΜΙΝΙ, έχουν μπει στην καρδιά μας, καθώς και στο Hall of Fame της αυτοκίνησης. Έτσι, η επαναφορά του ονόματός τους (και του σήματος στη συγκεκριμένη περίπτωση) αποτελεί σημαντικό γεγονός. Μόνο τυχαίο δεν είναι, άλλωστε, ότι στη δεκαετία του ’60 το αμερικανικό ναυτικό ανέφερε σε μια καμπάνια του: «Για τα beach boys, την apple pie και τη Mustang του ’67 αξίζει να πολεμήσεις». Ας δούμε όμως αν η νέα έκδοση μπορεί να λάβει μερίδιο από τη δόξα και να γίνει μια αντάξια του παρελθόντος Mustang ή αν απλώς θα φυτοζωήσει υπό τη σκιά του ονόματος.
Είναι αλήθεια ότι οι πρώτες Mustang, αν και κυκλοφόρησαν στις δεκαετίες του ’60 και του ’70, λόγω της τεχνολογίας των αναρτήσεων και διαφόρων άλλων παραγόντων, έφερναν σε αυτοκίνητο του ’40. Οπότε, δεν αποτελεί έκπληξη ότι η τωρινή Mustang στρίβει όπως θα περίμενε κάποιος να στρίβει ένα αυτοκίνητο του ’60. Αυτό βέβαια, δεν είναι αναγκαστικά αρνητικό. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, βλέπετε, δεν έχουν φτιαχτεί με τη λογική της διατήρησης της ταχύτητας και της πραγματοποίησης των απόλυτων χρόνων στις πίστες. Έχουν φτιαχτεί με τη λογική του... ήρωα. Έτσι, με ταχύτητα 100 (;) χλμ./ώρα, συνοδεία του V8, μπήκαμε σε ανοιχτές απλές στροφές, χάσαμε τον έλεγχο του πίσω άξονα του αυτοκινήτου, παλέψαμε με το τιμόνι, το επαναφέραμε και νιώσαμε κάτι επικό, κάτι από Eleanor… Και καθώς σήμερα υπάρχει έλλειψη έντιμων και επικών πολέμων κοντά στο σπίτι μας, αυτό είναι που αποζητάει πλέον ο κόσμος.  
Κάτι ακόμα που έχει καταφέρει να πετύχει η Mustang είναι η επιβλητική γραμμή και εμφάνιση του muscle car. Με τα φουσκωμένα panel, την ελαφρώς σπορ γραμμή, τα φαρδιά της λάστιχα και την αυξημένη όρεξή της για βενζίνη, καταφέρνει να μην περνάει απαρατήρητη και μπορεί, κατά την άποψή μας, να κατακτήσει επάξια μια από τις ψηλές θέσεις στην καρδιά των ανά τον κόσμο λάτρεων του είδους. Είναι αλήθεια ότι, διαβάζοντας κανείς τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Mustang, καταρχήν εντυπωσιάζεται. Ο κινητήρας ακολουθεί το μοτίβο όλων των Mustang και γενικότερα των muscle car μέχρι τώρα: ο V8 και τα 4600 κυβικά εκατοστά ακούγονται ομολογουμένως αρκετά εντυπωσιακά. Μη γελιέστε όμως, δεν είναι κατασκευασμένη ή σχεδιασμένη στη Γερμανία, ούτε καν στην Ιαπωνία… έχει φτιαχτεί στην Αμερική και αυτό σημαίνει ότι από όλο αυτόν τον κυβισμό έχουν κατορθώσει να προσφέρουν μόλις 300 άλογα. Και αυτά είναι αρκετά για να φτάσει στα 100 χλμ./ώρα σε κάτι λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα - δεν είναι κακός χρόνος. Mάλιστα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το καταφέρνει υπό μία πανδαισία ήχου που δημιουργούν 8 κύλινδροι από το Detroit σε διάταξη V και συγχρόνως σηκώνει τη μούρη αρκετά ψηλά, όπως άλλωστε και όλα τα muscle car, οι χρόνοι επιταχύνσεων καθίστανται μάλλον αδιάφοροι.
Σε γενικές γραμμές, ο καθένας πρέπει να κάνει αυτό που μπορεί και του ταιριάζει, και, με αυτή τη λογική, οι Αμερικανοί... δεν έπρεπε να φτιάχνουν αυτοκίνητα. Οι εξαιρέσεις, όμως, είναι που επιβεβαιώνουν τον κανόνα και αυτό το αυτοκίνητο αποτελεί εξαίρεση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου