Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

Peugeot RCZ

Το γεγονός και μόνο πως το RCZ καταφέρνει να τοποθετείται απέναντι στο κατά πολύ ακριβότερο Audi TT αποτελεί επιτυχία για τους ανθρώπους της Peugeot. Άλλωστε, μοιάζει να μην του λείπει κάτι ουσιαστικό, καθώς διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά. Έχουμε και λέμε: έχει μπόλικο στυλ, κομψή εμφάνιση, πικάντικη γεύση και, το κυριότερο, αυτό το «πιάτο» το απολαμβάνεις πληρώνοντας τιμές δυτικών προαστίων (δίχως παρεξήγηση). Μιλώ πάντα σε σχέση με τον κατά πολλούς άμεσο ανταγωνιστή του, το TT, από το οποίο το RCZ απέχει καμιά δεκαριά χιλιάρικα. 
Ένα τέτοιο σχήμα αποκλείεται να μην υποστηρίζεται από δυνατούς τούρμπο κινητήρες. Και τι τούρμπο, έναν από τους καλύτερους της πιάτσας, που σε κερδίζει με τη γραμμική και σχετικά οικονομική λειτουργία του. Αυτός δεν είναι άλλος από τον 1.600άρη τετρακύλινδρο σε συνεργασία με την BMW, που αποδίδει 156 ίππους και 24,5 χλγμ. ροπής από τις 1.400 σ.α.λ. Ροπάτος από τις χαμηλές στροφές, εμφανίζεται ψυχωμένος και στις υψηλές, παρόλο που από ένα σημείο και έπειτα αναζητάς το κάτι παραπάνω (γι' αυτό δεν υπάρχει η έκδοση με τους 200 ίππους;). Προφανώς τον επιβαρύνει το απόβαρο των 1.350 κιλών. 
Πώς στρίβει; Όπως θα έπρεπε να στρίβει ένα Peugeot με σπορ ψυχή, χωρίς βέβαια να θυμίζει 206 RC ή ακόμη παλιότερα «ραλί». Τα καλά νέα πάντως ξεκινούν από την πλήρη απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών, που ακόμη και στη θέση «on» η λειτουργία τους είναι αρκετά διακριτική. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το ναζιάρικο στήσιμο, που σου επιτρέπει να παίξεις με το ζύγισμα του αυτοκινήτου και να το πλασάρεις όπως θες (προσοχή στους αδαείς). Νευρικό; Δεν θα το 'λεγα. Ίσως όσο πρέπει για να του αποδώσεις τον όρο του σπορ. Το τιμόνι έχει πολύ καλή ακρίβεια, ο επιλογέας έχει την κλασική χαλαρή «γαλλική» αίσθηση, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης δεν επισκιάζει σημαντικά τον τομέα της άνεσης. 
Σε κάποια άλλη οικονομική περίοδο το RCZ ίσως και να έσπαγε τα ταμεία. Αρέσει και πολύ μάλιστα. Αρκεί να βλέπατε πόσοι γυρίζουν τα κεφάλια τους για να το περιεργαστούν. Αρκεί όμως μόνο αυτό; Τα 29.880 € που μας ζητά η Peugeot δεν είναι λίγα, αλλά ακούγονται λογικά για όσα προσφέρει ένα πανέμορφο κουπέ με σπορ διαθέσεις. Για όσους διαθέτουν κάτι παραπάνω σε χρήματα και τους ελκύει περισσότερο το RCZ από το VW Scirocco των 160 ίππων (που διαθέτει όμως μεγαλύτερους χώρους), η γαλλική πρόταση μοιάζει δελεαστική. Μάλιστα, η έκδοση της δοκιμής μας είναι και η πιο λογική επιλογή, αφού η μεγαλύτερη με τους 200 ίππους μπαίνει στα χωράφια του Audi TT, όπου η διαφορά είναι αισθητή (και δεν αναφέρομαι στην τιμή…).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου