Κυριακή 15 Ιουλίου 2012

Citroen C5

            Το Citroën C5 είναι ένα μεγαλομεσαίο αυτοκίνητο, που κατασκευάζεται από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroën από τις αρχές του 2001 έως σήμερα. Η πρώτη γενιά του μοντέλου, αντικατέστησε το Citroën Xantia  ενώ από τις αρχές του 2008, παράγεται η δεύτερη γενιά του μοντέλου, γνωστή ως Citroën C5 ΙΙ.
              Μολονότι η Φάση 2 της πρώτης γενιάς, εν έτει 2004, είχε δώσει έμπρακτες απαντήσεις στα ζητήματα που δημιουργήθηκαν στα πρώτα C5, ήδη από τότε η Citroën είχε ξεκινήσει το «πρότζεκτ X7», για τη δημιουργία μίας εντελώς καινούριας γενιάς. Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί, χωρίς να υπάρχει καμία σχέση με το προηγούμενο, προκειμένου να προσελκύσει όσους υποψήφιους αγοραστές δεν είχε πείσει η πρώτη γενιά, αλλά διατήρησε το ίδιο όνομα και είναι γνωστό ως Citroën C5 ΙΙ.
             Η πρώτη προτεραιότητα για την Citroën ήταν να αποφευχθεί η καταστροφική αναξιοπιστία που έπληξε το αρχικό C5 στους πρώτους μήνες από το λανσάρισμα, το 2001. Ιδιαίτερα τα προβλήματα σε ορισμένους κινητήρες και οι δυσλειτουργίες της πολλαπλής ηλεκτρονικής διασύνδεσης και ανταλλαγής πληροφοριών, είχαν κλονίσει τότε την εμπιστοσύνη του κοινού, καθιστώντας μάλιστα το μοντέλο αντιεμπορικό, με ταχείς ρυθμούς τιμολογιακής απαξίωσης ως μεταχειρισμένο.
             Μη πιεζόμενοι από την ίδια βιασύνη για την ανάπτυξη της πρώτης γενιάς και έχοντας επωφεληθεί από έναν υψηλότερο προϋπολογισμό, οι μηχανικοί της Citroën έδωσαν περισσότερη προσοχή στην κατασκευή του νέου C5. Επιπλέον, έλαβαν χώρα προσεκτικότερες μελέτες σε όλες τις παραμέτρους και κυρίως στην ποιότητα κατασκευής, με σκοπό να προληφθούν τυχόν ζημιές, ιδίως στα ηλεκτρονικά. Ως αποτέλεσμα, έγιναν ειδικές επιλογές υλικών, ενώ πολλά ηλεκτρονικά συστήματα ελήφθησαν από το ακόμα μεγαλύτερο Citroën C6.
          Απόδειξη της προσοχής που δόθηκε στο συγκεκριμένο πρότζεκτ, ήταν ότι η εταιρεία το υπέβαλε σε εξαντλητικές δοκιμές προτού το ρίξει στην παραγωγή. Διάφορα αντίτυπα του νέου αυτοκινήτου διήνυσαν πάνω από 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα, τόσο σε εργαστηριακές δοκιμές, όσο και σε όλων των ειδών τα κλίματα και γεωγραφικά πλάτη, σε ακραίες συνθήκες (βροχή, χιόνι, υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες). Επιπρόσθετα, πάνω από 250 αυτοκίνητα προ-παραγωγής εστάλησαν σε αντιπροσωπευτικό δείγμα επιλεγμένων πελατών στη Γαλλία και στη Γερμανία, για έλεγχο της αξιοπιστίας, από τον Οκτώβριο του 2007 έως το λανσάρισμα, τον Μάρτιο του 2008. Τα οχήματα αυτά διήνυσαν συνολικά 3 εκατομμύρια χιλιόμετρα, υπό όλες τις ενδεχόμενες συνθήκες, ώστε να εντοπιστούν εγκαίρως και οι τελευταίες πιθανές ατέλειες.
            Επισήμως, η παγκόσμια πρεμιέρα της 2-ης γενιάς του C5 έγινε στις 15 Ιανουαρίου 2008, στο Ευρωπαϊκό Σαλόνι Αυτοκινήτου στις Βρυξέλλες. Αντίθετα με το C5 Ι που ήταν liftback (τριών όγκων αλλά 5-πορτο), το C5 ΙΙ εξελίχθηκε σε κλασικό sedan τριών όγκων, αν και με ένα εντυπωσιακό αεροδυναμικό σχήμα. Ωστόσο, η δεύτερη γενιά έχει δεχτεί συχνά κριτική, κυρίως από τους φανατικούς οπαδούς της Citroën, για την εξωτερική σχεδίαση, καθώς θεωρήθηκε ότι μοιάζει περισσότερο με γερμανικό sedan. Διατίθεται στο εμπόριο από τον Μάρτιο του 2008, με την ετήσια παραγωγή του να έχει προγραμματιστεί στα 150.000 αντίτυπα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου