Παρασκευή 13 Απριλίου 2012

Citroen C6


        Το Citroën C6 είναι ένα πολυτελές αυτοκίνητο, που κατασκευάζεται από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroën από το 2005. Βασίστηκε στο πρωτότυπο C6 Lignage, που είχε παρουσιαστεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1999 και διαφέρει από το τελικό μοντέλο παραγωγής σε ελάχιστες μόνο λεπτομέρειες. Την εποχή της παρουσίασης του concept car, φαινόταν ότι το τελικό C6 θα έβγαινε στην παραγωγή έως το 2001 - 2002, προκειμένου να αντικαταστήσει το XM, ωστόσο, λόγω του ότι η Citroën είχε δώσει τότε προτεραιότητα στην ανανέωση των αυτοκινήτων της στις πιο εμπορικές μικρές και μεσαίες κατηγορίες, η εξέλιξη του C6 μετατέθηκε κατά 3 έτη.
      Στις 14 Ιουλίου 2005, κατά την εθνική εορτή της Γαλλίας, ο τότε Πρόεδρος της Δημοκρατίας Ζακ Σιράκ εμφανίστηκε σε ένα Citroën C6 προ-παραγωγής που είχε επιλέξει για επίσημο κυβερνητικό αυτοκίνητο. Σύντομα στη Γαλλία, όλο και περισσότερα Citroën C6 από τον κατασκευαστή χρησιμοποιήθηκαν ως μοντέλα επίδειξης για την προσέλκυση των μελλοντικών αγοραστών. Στο ευρύ κοινό, λανσαρίστηκε στη Γαλλία στις 16 Νοεμβρίου 2005. Στα άλλα κράτη, τα πρώτα αυτοκίνητα άρχισαν να πωλούνται την άνοιξη του 2006.
       Απέσπασε ιδιαίτερα θετικά σχόλια από τον Τύπο και το κοινό, για το υψηλό του επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, καθώς και την άκρως φουτουριστική εμφάνισή του. Αρχικά ήταν διαθέσιμο με δύο, τον 3.0L V6 βενζίνης και τον 2.7L V6 twin turbo diesel ενώ τον Οκτώβριο του 2006, προστέθηκε και μία έκδοση 2.2L twin turbo diesel.
          Ιδιαίτερα αξιόλογη είναι και η λειτουργία της υδροπνευματικής ανάρτησης, γνωστής με το όνομα Hydractive 3+, που «διαβάζει» το οδόστρωμα και ανάλογα με την ταχύτητα και την κατάσταση του οδοστρώματος, μπορεί να αυτοπροσαρμόζεται, ρυθμίζοντας ανάλογα την σκληρότητά της, την απόσβεσή της, καθώς και το ύψος του αμαξώματος. Παράλληλα επιτρέπει και στον οδηγό να επιλέγει και χειροκίνητα τις αντίστοιχες ρυθμίσεις όποτε το θελήσει ο ίδιος. Εκτός της κανονικής (normal) θέσης, το Citroën C6 μπορεί να ψηλώσει κατά 2 σκάλες και να χαμηλώσει κατά μία.
  • Η χαμηλότερη θέση εξυπηρετεί πρακτικούς σκοπούς, όπως την τοποθέτηση αποσκευών στο πορτ-μπαγκάζ των 420 λίτρων.
  • Η κανονική θέση επιτρέπεται για κάθε δυνατή ταχύτητα.
  • Η πρώτη βαθμίδα αύξησης της απόστασης του αυτοκινήτου από το έδαφος βοηθάει στην κίνηση σε ανώμαλα εδάφη και σε ράμπες πάρκινγκ.
  • Η δεύτερη βαθμίδα ύψους του αυτοκινήτου από το έδαφος χρησιμοποιείται αποκλειστικά όταν πρέπει να γίνει αλλαγή τροχού.
           Τέλος, όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου ξεπεράσει τα 110 χιλιόμετρα/ώρα σε καλό οδόστρωμα, το αμάξωμα χαμηλώνει ελαφρά, προκειμένου να βελτιώσει την αεροδυναμική, σταθερότητα και κατευθυντικότητα στον αυτοκινητόδρομο. Επανέρχεται στην κανονική θέση, όταν η ταχύτητα ξαναπέσει κάτω από τα 90 χιλιόμετρα / ώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου