Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

Lancia Beta

  Το Lancia Beta ήταν ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο που παρήχθη από την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia. Ήταν το πρώτο μοντέλο μετά την εξαγορά της εταιρείας από την Fiat το 1969 και το πρώτο που ακολούθησε πάλι την ιστορική ονοματολογία μοντέλων με ελληνικά ονόματα. Oι μηχανικοί της Lancia, για πρώτη φορά, δανείστηκαν σε μεγάλο βαθμό στοιχεία από το τεχνολογικό υπόβαθρο των τότε μοντέλων της Fiat, αν και ειδικότερα στο Beta μόνο από τους κινητήρες.
    Η εταιρεία επέλεξε το όνομα «Beta» για το νέο της μοντέλο, υποδηλώνοντας έτσι ένα νέο ξεκίνημα, με δυναμική στροφή προς τις παραδοσιακές ρίζες της. Συγκεκριμένα, ο ιδρυτής της μάρκας, Βιντσέντζο Λάντσια, χρησιμοποιούσε γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου, όπως Alpha, Beta, Gamma, Delta κλπ.Αν και η λογικότερη επιλογή για να υποδηλωθεί νέο ξεκίνημα ήταν το πρώτο γράμμα της αλφαβήτου, «Alpha», ωστόσο επέλεξε να μην το επαναφέρει και μάλιστα το «Άλφα» παραμένει, μέχρι σήμερα, το μόνο γράμμα που δεν χρησιμοποιεί. Αυτό συμβαίνει για να μην συγχέεται με την αδελφή εταιρεία Alfa Romeo.
    Ορισμένοι είχαν αντιμετωπίσει επιφυλακτικά το Beta, θεωρώντας την ως μοντέλο της Fiat, αντί για πραγματική Lancia, λόγω του ότι έφερε κινητήρες που βασίζονταν σε αυτούς της Fiat. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, η Lancia είχε επιτύχει υψηλό βαθμό αυτονομίας από την Fiat, κατά την εξέλιξη του Beta, με το σασί, την αισθητική, την ανάρτηση και το σαλόνι να παραμένουν ανεξάρτητα.
    Ακόμα και οι κινητήρες της Fiat, που είχαν σχεδιαστεί από τον Aurelio Lampredi, ο οποίος κατασκεύαζε μηχανικά σύνολα για την Ferrari, προτού προσληφθεί από την Fiat, ήταν από τους πλέον προηγμένους 4-κύλινδρους κινητήρες στην Ευρώπη, την τότε εποχή. Η παραγωγή τους συνεχίστηκε έως τη δεκαετία του 1990 και βελτιωμένες εκδοχές τους χρησιμοποιήθηκαν σε σπορ μοντέλα, όπως την κορυφαία έκδοση Lancia Delta Integrale.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου