Πέμπτη 8 Μαρτίου 2012

BMW Isetta

    Το BMW Isetta ήταν ένα μικροσκοπικό αυτοκίνητο πόλης που κατασκευαζόταν από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW, μεταξύ του 1955 και του 1962. Το όχημα ήταν αρχικά διαθέσιμο με κινητήρα 247 cm³,  ισχύος 12 hp.
    Βασίστηκε στο ιταλικό Iso Isetta που παρουσιάστηκε επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, τον Noέμβριο του 1953. Ήταν μία εντυπωσιακή και πρωτότυπη ιδέα κατασκευής ενός μικροσκοπικού φθηνού αυτοκινήτου πόλης από την εταιρία ISO. Το όνομά του (με την υποκοριστική κατάληξη -etta) σήμαινε «μικρή Iso» στα ιταλικά.
Είχε μήκος μόλις 2,27 μέτρα και βάρος μόλις 330 κιλά. Ο κινητήρας του προήλθε από μία μοτοσικλέτα της Iso. Το εντυπωσιακό είναι ότι παρά τον μικρό κυβισμό του, κυκλοφόρησε εξ' αρχής με 4-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Η επιτάχυνση του Isetta ήταν 0 - 50 km/h σε πάνω από 30 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα ήταν 75 km/h (47 mph).
    Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του Isetta, ήταν ότι διέθετε μόνο μία μπροστινή πόρτα που άνοιγε σαν πόρτα ψυγείου και στην εσωτερική πλευρά της είχε τοποθετηθεί το μινιμαλιστικό (με μόλις ένα ταχύμετρο) ταμπλό και στηριζόταν ο άξονας του τιμονιού. Και τα δύο, όταν άνοιγε η πόρτα, «τραβιόντουσαν» μαζί της προς τα έξω. Η ιδέα της μπροστινής πόρτας, προήλθε από τα οικιακά ψυγεία που κατασκεύαζε η εταιρία Iso πριν ασχοληθεί με μοτοσικλέτες και μικρά αυτοκίνητα.
    Την στιγμή που η BMW κινδύνευε με χρεωκοπία, ένα στέλεχος της εταιρίας εκτίμησε ιδιαίτερα το Iso Isetta στο ίδιο Σαλόνι Αυτοκινήτου και διαπραγματεύτηκε για τα δικαιώματα τις κατασκευής του στην Γερμανία. Τελικώς το πέτυχε, αν και από την άλλη ωστόσο, η BMW δεν έβγαλε ένα σκέτο αντίγραφο του Isetta, αλλά το διαμόρφωσε σε μία εντελώς δική της εκδοχή. Ο κινητήρας του προήλθε από ανασχεδιασμό του κινητήρα της μοτοσικλέτας BMW R25/3, ώστε να προσαρμοστεί στο σασί του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας αυτός ήταν 247 cm³, με ισχύ 13 hp. Το μοντέλο παρουσιάστηκε επίσημα τον Aπρίλιο του 1955 και τον ίδιο μήνα, τα πρώτα BMW Isetta 250 κύλησαν από την γραμμή παραγωγής και στους επόμενους 8 μήνες παρήχθησαν γύρω στα 10.000 αντίτυπα. Στη Γερμανία, το όχημα μπορούσε να οδηγηθεί ακόμα και με άδεια μοτοσικλέτας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου