Πέμπτη 8 Μαρτίου 2012

Audi Quattro

  Το Audi Quattro είναι ένα σπορ αυτοκίνητο που παρήχθη από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Audi από το 1980 έως το 1991. Βασιζόταν στην πρώτη γενιά του Audi Coupe, γνωστή ως Coupe B2.
Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης στις 3 Μαρτίου 1980. Αρχικός σκοπός της Audi ήταν να κατασκευάσει 400 μονάδες, ώστε να χρησιμοποιηθούν σε κάθε είδους αγώνες. Κατασκευάστηκε τελικά σε 11.452 μονάδες. Ήταν το πρώτο GT ευρείας παραγωγής με μόνιμη τετρακίνηση. Η ονομασία quattro χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα από την Audi και χαρακτηρίζει τα τετρακίνητα μοντέλα της εταιρείας. Το quattro υπήρξε και θεωρείται ακόμα και σήμερα, ένα από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα ράλλυ.
   Η ονομασία quattro χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει τόσο το σύστημα τετρακίνησης της Audi, όσο και τα τετρακίνητα μοντέλα της εταιρείας. Για να αποφευχθεί η σύγχυση, το αυτοκίνητο είναι γνωστό ως Ur-Quattro. (To Ur- είναι γερμανικό πρόθεμα που χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει κάτι το αυθεντικό.)
   Αρχικά, το μοντέλο εφοδιαζόταν με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας 2.144 cm³. Απέδιδε 200 ίππους προσφέροντας επιτάχυνση από στάση στα 100 χιλιόμετρα σε 7,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 220 χιλιόμετρα την ώρα.
Το 1987 ο κινητήρας τροποποιήθηκε, φτάνοντας τα 2.226 cm³, αλλά απέδιδε όμοια ισχύ, αποδίδοντας ωστόσο περισσότερη ροπή σε χαμηλότερες στροφές. Το 1989 ο κινητήρας τροποποιήθηκε εκ νέου, με σημαντικές ωστόσο αλλαγές. Έγινε υπερτροφοδοτούμενος, με διπλό εκκεντροφόρο, ισχύος 220 ίππων. Οι επιδόσεις ήταν πλέον βελτιωμένες, της τάξης των 6,3 δευτερολέπτων για επιτάχυνση από στάση στα 100 χιλιόμετρα την ώρα και τελική ταχύτητα 230 χιλιόμετρα την ώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου