Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Toyota Avensis 1,6

Πάνε τέσσερα χρόνια από τότε που η Toyota έκανε το επόμενο βήμα στην κατηγορία των μεσαίων, παρουσιάζοντας τη νέα γενιά Avensis. Από τότε μέχρι σήμερα, πολλά έχουν αλλάξει στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, μεταξύ των οποίων και οι προτεραιότητες των αγοραστών, οιοποίοι βάζουν πάνω απΆόλα την κατανάλωση και τοποθετούν πολύ ψηλά το value for money. Το Avensis “έπαιζε” ανέκαθεν πολύ δυνατά σε αυτούς τους τομείς, ενώ τώρα, ανανεωμένο και εμφανισιακά, αποκτάει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον ως επιλογή στη μεσαία κατηγορία.
Η Toyota φημίζεται για τη συντηρητική της αισθητική που χαρακτηρίζει τα original μοντέλα, αλλά και τα facelift τους. Ωστόσο, εδώ και κάμποσο καιρό, αυτό έχει αλλάξει. Το GT86 μοιάζει να παρέσυρε όλη τη γκάμα, δίνοντάς της έναν αέρα σχεδιαστικής φρεσκάδας και δυναμισμού. Το Avensis επωφελείται από αυτό. Το ανανεωμένο μοντέλο μπορεί να μην έχει φοβερές αλλαγές με το παλιό, αλλά αυτές είναι ικανές να το κάνουν να ξεχωρίζει. Εμπρός διακρίνονται τα νέα φωτιστικά σώματα που είναι κομψά με τα LED ημέρας να τους χαρίζουν ένα διακριτικό «φρύδι». Αλλαγμένη είναι και η γρίλια της μάσκας, ενώ ο νέος προφυλακτήρας σέβεται αυτό που η Toyota ονομάζει «under priority».
Από την αρχή της καριέρας του, το Avensis είχε… οικολογικές ανησυχίες. Άλλωστε, ήταν αυτό που εγκαινίασε την εφαρμογή της δέσμης οικολογικών μέτρων για τον περιορισμό της κατανάλωσης κάτω από τον τίτλο Optimal Drive. Στην καρδιά του βρίσκεται το 1.600άρι μοτέρ τεχνολογίας Valvematic, σύμφωνα με το οποίο, επιπλέον της γνωστής τεχνολογίας του διπλού μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, έχει προστεθεί και σύστημα που μεταβάλλει συνεχώς τη βύθιση των βαλβίδων εισαγωγής, για καλύτερο έλεγχο της παροχής και της ταχύτητας του αέρα. Το αποτέλεσμα είναι αποδοτικότερη λειτουργία με χαμηλότερη κατανάλωση. Στην περίπτωση του 1,6 οι εκπομπές ρύπων έχουν περιοριστεί κατά 2 γρ./χλμ. (σε σχέση με το προ ανανέωσης μοντέλο), με την κατανάλωση να περιορίζεται κατά 0,1 λ./100 χλμ. Το μοτέρ λειτουργεί πολιτισμένα και οικονομικά, ενώ χαρίζει ένα καλό 0-100 στο αυτοκίνητο, αλλά μέτριες τιμές για τις ρεπρίζ, λόγω του αραιά κλιμακωμένου 6τάχυτου κιβωτίου. Το τιμόνι του έχει ρυθμιστεί εκ νέου για να προσφέρει αμεσότερη πληροφόρηση στον οδηγό, κάτι που το εισπράττεις, ενώ τα φρένα του έχουν μέτρια αίσθηση, αλλά πολύ καλή απόδοση. Από εκεί και πέρα, το Avensis ξεδιπλώνει έναν ώριμο χαρακτήρα, όποτε ο οδηγός θελήσει να κινηθεί σβέλτα. Οι κλίσεις στις στροφές είναι παρούσες, αλλά όχι ενοχλητικές, ενώ το αυτοκίνητο στη γρήγορη οδήγηση αποδεικνύεται ασφαλές, αλλά όχι συμβατό με τις όποιες σπορ διαθέσεις του οδηγού.
Με κάτι λιγότερο από 20.000, αγοράζεις επίσης ποιότητα κατασκευής, κορυφαία άνεση, προσεγμένη ασφάλεια, αφού οι 7 αερόσακοι ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, και πολύ καλό value for money, αφού και τα πάγια έξοδα του μοντέλου είναι «κρατημένα». Τo bonus της αναβάθμισης θα το εξαργυρώσεις στην εμφάνιση, που είναι πιο ξεχωριστή, αλλά και στη δυνατότητα επιλογής up to date εξοπλισμού άνεσης. Έτσι το Avensis μπαίνει ξανά το παιχνίδι με αξιώσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου