Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012

Dacia Duster 1,5 dCi

Το Duster της Dacia είναι η πλέον προσιτή επιλογή για μικρομεσαίο SUV και γεννήθηκε ύστερα από την εξαγορά της Dacia από τη Renault και την ανάδειξή της ως μια νέα δυναμική αυτοκινητοβιομηχανία με αυτοκίνητα χαμηλού κόστους. Και όπως έχουμε ήδη διαπιστώσει στις δοκιμές μας με το βενζινοκίνητο μοντέλο, είτε στην έκδοση 4X2 είτε στο 4X4, πρόκειται για ένα αξιόλογο SUV, με αυξημένες εκτός δρόμου ικανότητες στην 4κίνητη εκδοχή του. Εκτός όμως των βενζινοκίνητων εκδόσεών του, το Duster προσφέρεται αποκλειστικά ως 4Χ4 και με το γνωστό και ιδιαίτερα ικανό 1,5 diesel κινητήρα της Renault, ο οποίος του προσθέτει αρκετά περισσότερα πλεονεκτήματα σε κατανάλωση, επιδόσεις και οδικά χαρακτηριστικά, σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης.
Το Dacia Duster 1,5 dCi 4X4 προσφέρεται σε πολύ καλή τιμή (19.050 ευρώ) για τετρακίνητο μικρομεσαίο SUV με diesel κινητήρα. Βέβαια, από την αρχική του έκδοση λείπουν κάποια εξοπλιστικά στοιχεία, όπως το ESP, οι ηλεκτρικοί καθρέπτες και οι ζάντες αλουμινίου, ενώ οι αερόσακοι είναι 4. Με 1.000 ευρώ παραπάνω, η έκδοση Laureate καλύπτει τα κενά στον εξοπλισμό άνεσης, όμως και πάλι απουσιάζει το ESP και οι αερόσακοι παραμένουν 4.
Ο 4κύλινδρος, 8βάλβιδος diesel κινητήρας του Duster, με άμεσο ψεκασμό και turbo, αποδίδει 110 ίππους και 240 Nm ροπής, διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται για το πολύ καλό του τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και την άμεση απόκρισή του στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, συνεπικουρούμενο βέβαια και από το σωστά κλιμακούμενο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Στα προτερήματά του και το γεγονός ότι, ο θόρυβος που παράγεται δεν ενοχλεί τους επιβαίνοντες, εκτός φυσικά από το χαρακτηριστικό κροτάλισμα στο ρελαντί. Από πλευράς κατανάλωσης, με επιλεγμένη την κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς, το Duster 1,5 dCi αποδεικνύεται ιδιαίτερα φειδωλό στις απαιτήσεις του σε καύσιμο.
Το σύστημα τετρακίνησης του Duster προέρχεται από το Nissan Qashqai και ουσιαστικά αποτελείται από έναν ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη πριν από το πίσω διαφορικό. Η εμπλοκή του γίνεται μέσω περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα σε επιλογές Auto (αυτόματο μοίρασμα ροπής) και 4WD Lοck για κλείδωμα στο ισόποσο του ποσοστού μεταξύ των δύο αξόνων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου