Βενζίνη ή πετρέλαιο; Ένα καίριο ερώτημα που σίγουρα θα ακούτε σε διάφορες συζητήσεις περί αγοράς νέου μοντέλου (και όχι μόνο). Ο γενικός κανόνας λέει «δες πόσα χιλιόμετρα διανύεις σε ετήσια βάση» σε συνδυασμό με τη «διαφορά κόστους από τη βενζινοκίνητη έκδοση». Τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο περίπλοκα στην περίπτωση του Volvo V60, όπου η βενζινοκίνητη έκδοση (1.6Τ, 155 PS, 25.350 €) βρίσκεται τιμολογιακά πολύ κοντά στην ντίζελ της δοκιμής μας (1.6Τ, 115 PS, 26.400 €). Περίπλοκα, είπα; Ναι, στη θεωρία. Διότι στην καθημερινότητα και μόνο που ξέρεις πως ένα ρεζερβουάρ μπορεί να φτάσει για να διανύσεις έως και χίλια χιλιόμετρα αρκεί για να σου σπάσει το άγχος.
Με λίγα λόγια το V60 είναι ένα πρακτικό οικογενειακό με μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές που αποκλείεται να βαρεθείς να το βλέπεις για αρκετά χρόνια. Έχει στυλ, άποψη και ταυτόχρονα είναι ένα αυτοκίνητο που δικαιώνει το γούστο σου, καλύπτοντας επιπλέον τις premium απαιτήσεις που μπορεί να έχεις από την κατηγορία του. Στο hi-tech εσωτερικό η αίσθηση της πολυτέλειας γίνεται ακόμη πιο έντονη χάρη στο σουηδικό ντιζάιν με τη φινετσάτη κεντρική κονσόλα και τον κομψό πίνακα οργάνων. Αυτά όμως τα έχω ξαναγράψει επανειλημμένως για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Τι λέτε, δεν περνάμε στο διά ταύτα;
Η ατραξιόν στο V60 της δοκιμής μας δεν είναι άλλη από τον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων, που αποδίδει 115 ίππους. Αν είναι λίγοι; Κάθε άλλο. Οι αριθμοί εδώ δεν λένε την αλήθεια, καθώς στους ντίζελ το μυστικό έγκειται στη διάθεση της ροπής από τις χαμηλές στροφές. Έτσι, το V60 καταφέρνει να κινείται κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά, ενώ η λειτουργία του είναι ραφιναρισμένη και γραμμική σε σύγκριση με άλλα ανταγωνιστικά μοτέρ. Η εκπομπή CO2 είναι 119 γρ./χλμ. (κάτι που σημαίνει χαμηλά τέλη κυκλοφορίας) ενώ το σημαντικότερο είναι η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, που κυμαίνεται στα 6-7 λίτρα/100 χλμ.
Αν μάλιστα εξοικειωθείς με το πιο απαλό πάτημα του γκαζιού, μιας και ο ντίζελ σού προσφέρει απλόχερα την ισχύ του από χαμηλά, τότε μπορείς να επιτύχεις ακόμη μικρότερη κατανάλωση. Σημαντική η ύπαρξη του μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων στο ταξίδι, ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση του V60 περιορίζει σημαντικά το ούτως ή άλλος μικρό «κροτάλισμα» του μοτέρ. Ποιο είναι το συμπέρασμα; Αν δεν έχετε ενδοιασμούς απέναντι στους ντίζελ κινητήρες (σε βάθος χρόνου απαιτούν κάποια επιπλέον συντήρηση), δεν σας προβληματίζει η διαφορά τιμής από το βενζινοκίνητο και δεν σας πτοεί η μικρότερη ονομαστική ιπποδύναμη, τότε η επιλογή του σωστού V60 πρέπει να φορά τα διακριτικά DRIVe!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου